2019 óta nem szerepel autós világbajnokságon gyári csapattal a Citroen, a francia márka azonban most egy számára eddig ismeretlen terepen, a formaautók világában rajzolja vissza magát az autóversenyzés térképére.
A Citroen jelentős világbajnoki sikereket ért már el a versenypályákon ebben az évszázadban: a WRC-ben Sébastien Loeb nyerte velük sorozatban a bajnokságokat, míg a Túraautó-világbajnokságban José María López zsinórban három vb-címe fémjelezte dominanciájukat. A raliból 2019-ben, a túraautózásból 2016-ban szálltak ki gyári csapatukkal.
Egy váratlan fordulattal viszont most a formaautók színpadán térnek vissza már a Formula E idén decemberben startoló új szezonjában. A Citroent is szárnyai alatt tudó Stellantis-konszern az utóbbi három évadban már két csapattal is jelen volt az elektromos sorozatban a DS és a Maserati révén, a vezetőségben viszont döntés született a Maserati átprofilozásáról, mivel marketingszempontból az olasz luxusmárka behozatala nem hozta a várt sikereket.
Még a szintén a Stellantis alá tartozó Opel neve is felmerült, de végül a Citroenre esett a választás, az egy évtizede még Venturiként ismert, azóta több szervezeti változáson is átesett istállóra tehát szeptembertől már Citroenként kell majd hivatkozni.
A változás nem csak névleges lesz, a csapat a versenyzőválasztással is jelzi, hogy célja betörni az élmezőnybe, ahol az istálló jogelődjei eddig még nem tudták tartósan megvetni a lábukat.
A Citroen egyik versenyzője Jean-Éric Vergne lesz, akit a DS-től ültetnek át a testvércsapatba, hogy a helyére minden bizonnyal Taylor Barnard üljön majd, mint arról nemrég beszámoltunk. Vergne az FE egyetlen kétszeres bajnoka, 11-szeres futamgyőztes, aki franciaként remekül fog illeszkedni a márka arculatába.
A másik versenyző pedig szintén a mezőny egy kiemelkedő alakja, az elmúlt években több világbajnoki csatában is benne lévő Nick Cassidy lesz, akit a Jaguartól szerzett meg a Stellantis. Bár még rengeteg a kérdőjel a következő szezon mezőnyét illetően, az összesen 20 futamgyőzelemmel valószínűleg a Citroené lesz a mezőny legsikeresebb pilótapárosa a 12. szezon rajtjánál.
Bár egyik versenyző érkezését sem jelentették még be hivatalosan, a Formula E ügyeiben rendszerint jól értesült The Race már tényként ír arról, hogy ez lesz a csapat neve és felállása a december 6-ai Sao Pauló-i szezonnyitón.
A Maseratival a mögöttünk hagyott szezont teljesítő két versenyző sorsa egyelőre bizonytalan, hiszen mindkettőjüknek el kell hagynia a csapatot. A lap szerint Stoffel Vandoorne-nak és Jake Hughesnak is van esélye a sorozatban maradni más csapattal.