Az Aston Martin dupla pontszerzése (Stroll a 19. rajtkockából indulva a 7., Alonso a 10. helyről rajtolva a 8. helyen ért célba) egyáltalán nem rossz eredmény, ám a kétszeres világbajnok spanyol mégis mindenkire haragudott a Holland Nagydíj után a csapat pályán zajló műveletekért felelős igazgatója, a tavaly még a csapatfőnöki pozíciót betöltő Mike Krack szerint.
Pedog a 44 esztendős veterán az időmérő edzés után még arról beszélt, vasárnap a pontszerzés a cél, ami össze is jött neki, ám ha nem alakul balszerencsésen a versenye, minden bizonnyal a 8. helynél előrébb végezhetett volna. A 10. helyről rajtolva Albon, Antonelli és Tsunoda is megelőzte, majd a 18. kör végén állt ki először kerékcserére, ami után a mezőny végére került, de elévágott a következő körben kiálló Tsunodának, viszont a Lewis Hamilton balesete miatt beküldött biztonsági autón rajtavesztett, így Stroll és Bearman is megelőzte. Ráadásul az újraindításnál Tsunoda visszaelőzte őt, ami után 13 körön át haladt a Red Bull mögött, mire a csapata másodszor is kihívta. Ezután nem sokkal a második biztonsági autós fázis előtt érte utol a mezőnyt, majd ennél és az utolsó SC-fázisnál is kint maradt, ami a végén 8. helyet ért neki.
Alonso menet közbeni frusztrációja már a rádiózásán is érződött, ráadásul nem minden részletet vágtak be a közvetítésbe, így például kimaradt az az állatias üvöltés, amit akkor hallatott, amikor Hamilton balesete miatt beküldték a biztonsági autót.
Az üvöltés:
Alonso screaming on the radio after SC comes out just a few laps after he pitted, very unlucky for him again. pic.twitter.com/Rq5rz7AH0a
— Ferran West (@FerranWest) August 31, 2025
„Mérges volt a verseny miatt, mérges volt a világra, mérges volt ránk és mérges volt mindenkire – nyilatkozta Krack a futam után, majd elmondta, hogy egyszerűen balszerencséjük volt. – Ezekkel a helyzetekkel semmit sem tehetünk, el kell fogadnunk és meg kell találnunk a legjobb megoldást az új körülmények között. A körülmények megváltoztak, most ez a helyzet, a többiek pedig ki tudtak állni kerékcserére. Tudtuk, hogy másoknak kevesebb a gumiszettje, mint nekünk, ezért ki kell tartaniuk, kicsit tovább kint kell maradniuk és át kell vészelniük az esőt. Amikor láttuk, hogy egyre kevésbé esik, azt mondtuk, hogy »rendben, most megcsinálhatjuk az elévágást, mert van talán 3-4-5 körünk«, és láthattuk, hogy Lance esetében ez működött is.”
Amiről Krack beszélt, az az, hogy az Aston Martin megspórolt egy-egy extra szett kemény gumit a futamra, így két kiállásos stratégia esetén ebből előnyt kovácsolhattak. Ám Alonsónál közbeszólt a safety car. „Lance rengeteg pozíciót nyert a nagyon korai kiállással, úgyhogy szerintem ez volt a helyes döntés, de ezt csak akkor teheted meg, ha van elég gumid. Egy ponton arra gondolsz, hogy »el tudunk menni a végéig vagy nem?«. De láttuk, hogy magas a gumikopás” – folytatta Krack, majd rámutatott, hogy a kevés pénteki körözés miként hátráltatta őket.
„Ott van a padlólemez-kopás, aminek a verseny után a határon belül kell lennie. Nem tettünk meg sok kört pénteken, mert Lance-nek ott volt a balesete, Fernando pedig nem ment sok megtankolt autós kört, úgyhogy egy kicsit ismeretlen területen mozogtunk a kopás szempontjából. Ilyenkor kicsit konzervatívabb megközelítést kell alkalmaznod, így mi is ezt tettük, ami némi teljesítménybe került” – utalt arra, hogy nem tudták a lehető legpontosabban belőni, hogy mennyire engedhetik alacsonyra az autókat.