Motorhiba ejtette ki Lando Norrist az előző versenyről, ami jelentős hátrányba hozta a bajnoki küzdelemben a csapattársával szemben. Meglepődött saját magán, milyen könnyen túllendült a balszerencséjén.
A pontversenyben 9-ről 34 pontra nőtt a különbség a McLaren pilótái között, és futamgyőzelemben mérve ekkora nagyságrendű hátrányból még csak nagyon kevesen fordítottak a Forma–1 történelmében, ráadásul azok közül egyik sem csapattársak közötti küzdelemben történt.
Oscar Piastri kiváló helyzetben várja a hátralévő kilenc nagydíjat, ám Norrisnak a saját kezében van a sorsa: ha mindegyiket megnyeri, vagy szinte mindegyiket, vissza tudja előzni a csapattársát. Ezt ő maga is tudja.
„Még mindig megnyerhetem a bajnokságot anélkül, hogy bárkivel bármi rendkívül történne. Így szeretném megnyerni – közölte, egy jelentős akadályt azonban megemlített. – Megkönnyítené a helyzetem, ha több versenyző is beékelődne közénk. Annyira dominál a csapatunk, hogy az már szinte nehezítő tényező. Ez bosszantó.”
Amit a kamerák sem láttak – ennél szívbemarkolóbb felvételt nehezen lehetetne találni Norrisról
Azért arra sem érdemes mérget venni, hogy a McLaren mindenhol kettős győzelmet arat, jönnek még ugyanis különleges feltételek között, egyedi jellemzőkkel bíró pályákon rendezett versenyek (Szingapúr, Mexikó, Las Vegas stb.). Norris azt nem szeretné, hogy Piastrit balszerencse sújtsa, és azt állítja, hogy önmagához képest hamar áthelyezte a figyelmét a jövőre.
„Ha valami olyasmi okozta volna, amit én csináltam, valószínűleg még mindig ostoroznám magam és le lennék törve, de mivel semmi közöm sem volt hozzá, nem hatott rá a vezetésem és a döntéseim, így elég könnyű azt mondani, ilyen az élet. Meglepően egyszerűen magam mögött hagytam és már előre tekintek” – mondta.
A The Race megtudta, a McLaren vizsgálata azt állapította meg, hogy egy olajvezeték repedt meg Norris autójában, és egy szenzor ezért automatikusan leállította a motort. Az még nem derült ki, a Zandvoortban használt erőforrás bevethető lesz-e a későbbiekben, mindenesetre a csapat mindkét pilótája vadonatúj erőforrással kezdi meg az Olasz Nagydíjat. Monzában rendkívül fontos a végsebesség, a döntés független a legutóbbi kieséstől. A McLaren módosított a problémát okozó olajvezeték-kialakításon, hogy ne forduljon elő újabb probléma.
A csapat legutóbb a 2023-as Bahreini Nagydíjon könyvelt el kiesést műszaki hibából adódóan. „Több mint 60 futamon mentünk meghibásodás nélkül. Kisebbek voltak persze néhányszor, de egyetlen olyan sem, amikkel fontos pontokat vesztettünk. Ez lenyűgöző. Az F1-ben előfordul ilyen balszerencse, csak az időzítése sajnálatos, mert a karrierem legfontosabb évében történt” – mondta Norris.