Noha a Holland Nagydíjon pozitív változásról beszélt az autóban tapasztalható érzettel kapcsolatban, majd az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján is hozta Charles Leclerc tempóját, Juan Pablo Montoya szerint Lewis Hamilton finoman szólva sem kedveli a Ferrari idei autóját.
„Úgy tűnik, mint aki nagyon kényelmetlenül érzi magát a Ferrariban, és keményen dolgozik, ez látszik, rengeteg órát fektet bele, de ezt az autót eredendően gyűlöli. Nyilván nem nyilatkozhatja azt, hogy utálja az autót, de ezt egy mérföldről is látni” – fejtegette a McLaren és a Williams korábbi pilótája az AS Colombia YouTube-csatornáján.
Korábban mi is részletesen írtunk róla, hogy milyen problémái lehetnek Hamiltonnak a Ferrarival (az egyik, ami nagyon más Maranellóban a Mercedesnél megszokotthoz képest, az a fékezés), miközben olyan gondokkal is szembesülnie kell, amelyek nemcsak rá, hanem a csapat általános versenyképességére is hatással vannak.
Ilyen például a Scuderiát az év eleji Kínai Nagydíj óta hátráltató probléma a padlólemezzel, amelyre több módosítással – többek között új hátsó felfüggesztéssel – sem tudtak megoldást találni. Eközben a csapatnál azt sem ismerik el nyíltan, hogy ez a gondjuk, de az olyan esetekből, mint ami a Magyar Nagydíjon történt (Leclerc abroncsaiban növelni kellett a nyomást, hogy ne kopjon el túlságosan a padlólemez), eléggé világosan látszik, hogy igen.
„A Ferrarinál jónak érződik a hangulat, de továbbra is hátráltatja őket ez a probléma az autóval, amivel kapcsolatban senki nem fogja feltenni a kezét és azt mondani, hogy »részletesen elmagyarázzuk, hogy pontosan mi az« – mondta Ted Kravitz, az elismert szakértő a Sky Sports műsorában, majd elárulta, hogy Leclerc-től tudja, ez a gond az hátralevő kilenc versenyen is a Ferrarival marad. – Talán nem kell nekik [magyarázattal szolgálni], de mi tudjuk, hogy ez igazából egy régi Mercedes-probléma. Nem tudják annyira alcsonyan futtatni az autókat, ahol akarják, mert túlságosan elkopik a padlólemez és szabálytalanok lesznek. Charles pedig azt mondta nekem, hogy »ezt nem tudjuk megoldani«. Azt mondta, hogy »nem tudunk megoldást találni a szezon vége előtt, mert már minden erőforrást átirányítottunk 2026-ra.«”
Ez persze nem azt jelenti, hogy a Ferrarinak ne lehetnének erősebb hétvégéi a hátralevők közül, de egy ilyen alapvető limitáló tényező mellett a versenyeken (ahol a leginkább ügyelni kell a nehéz autóval megtett sok kör miatt a túlzott kopásra) nehéz lesz labdába rúgni.