back to top
2025. szeptember 05. 23:22
KezdőlapFormula 1A Verstappen-drukkerek kezdhetnek aggódni a 2026-os szezon miatt?

A Verstappen-drukkerek kezdhetnek aggódni a 2026-os szezon miatt?

-

Noha 2028 végéig van szerződése a Red Bull-lal, már az idén is rezgett a léc Max Verstappen maradásával kapcsolatban, így nem nehéz elképzelni, hogy amennyiben a bikások csapatfőnökének előrejelzése beválik, a holland klasszis jövőre veszi a kalapját.

Miközben természetesen fogalmunk sincs, hogy mik lesznek az erőviszonyok a jövőre érkező átfogó szabályváltozások után, és nemcsak az erőforrások, hanem az autók is teljesen újak lesznek, az kijelenthető, hogy ha valakinek nagy lemaradása lesz motortéren, azt nagyon nehéz lesz kompenzálni a vázzal. Ezért aztán igencsak vészjóslók Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnökének szavai.

Mint ismert, a Ford technikai támogatásával a Red Bull jövőre története során először saját motorral fog versenyezni, amitől sokan arra számítanak, hogy legalább kezdetben el fog maradni a Ferrari–Mercedes–Honda hármastól. Ám amikor Christian Horner júniusban arról beszélt, hogy 2026-ben nem a Red Bullé lesz a legjobb motor, Helmut Marko, a bikások tanácsadója azt mondta: „Meglepett, amikor ezt olvastam, a csapaton belül legalábbis mást mond. Tartjuk a célkitűzéseinket a motorunkkal, és az az álláspontunk, hogy jelenleg nem vagyok jelentős hátrányban. Lehetnek meglepetések. Remélem, egyik motorgyártó sem lesz akkora fölényben, mint a Mercedes volt 2014-ben.”

A Hornert azóta leváltó Laurent Mekies-t Monzában, a csapatfőnökök pénteki sajtótájékoztatóján azonban szembesítették Toto Wolff szavaival, aki nemrég arról beszélt, hogy a Red Bull hatalmas kihívás elé állította magát azzal a döntéssel, hogy saját motort gyárt, és képletesen szólva az Everestet kell megmászniuk. Mekies egyetértett ezzel, és ő is azt mondta, hogy az első évben valószínűleg hátrányban lesznek.

Räikkönen egykori McLarenjének hangján szólhatnak a jövő F1-es autói

„Totónak igaza van abban, hogy az Everestet kell megmásznunk, mert szerintem is ez a helyzet. Annyira őrült dolog úgy dönteni, hogy Red Bullként saját erőforrást építünk, amennyire csak az lehet. Hihetetlen kihívás, olyan őrült dolog, amiket a Red Bull általában csinál, szóval jó érzés.”

„Nem becsüljük alá, amit ezek a srácok 90 éve csinálnak, vagy valami hasonló, ezért butaság lenne részünkről azt gondolni, hogy idejövünk és kezdettől fogva a Ferrari vagy a Mercedes szintjén leszünk. Ez szerintem butaság lenne – folytatta Mekies. –  De a Red Bull módszere szerint készülünk a lehető legmagasabb szinten. Lépésről lépésre haladunk, aztán majd meglátjuk. Igyekszünk fokozatosan összerakni az erőforrást és a körülötte levő struktúrát, az embereket, infrastruktúrát, mindezt olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet.”

„Természetesen arra számítunk, hogy egy éven át rengeteg kemény munka és álmatlan éjszaka vár ránk, hogy a megfelelő szintre kerüljünk, de ez olyan kihívás, amit nagyon is egy Red Bull-féle kihívásnak tartunk, és imádjuk ezt” – zárta a gondolatait a Red Bull csapatfőnöke.

Ezzel természetesen semmi baj nincs, és nem is lehet elvárni a Red Bulltól, hogy rögtön hozza azt, amit a hatalmas tapasztalattal rendelkező gyártók, Max Verstappen jövője szempontjából azonban alighanem problémás lesz, ha a hátrányuk túl nagynak bizonyult. Hiszen amennyiben a négyszeres világbajnok úgy ítéli meg 2026-ban, hogy a Red Bull 2027-re sem lesz lőtávolban, akkor könnyen már szezon közben a távozás mellett dönthet.

▼▼ Következő cikk ▼▼