back to top
2025. szeptember 06. 13:06
KezdőlapFormula 1Trükközéssel verhető lesz a McLaren, amihez Hamiltont kell beáldoznia a Ferrarinak?

Trükközéssel verhető lesz a McLaren, amihez Hamiltont kell beáldoznia a Ferrarinak?

-

Miként Monzában általában lenni szokott, elképesztően kicsik a különbségek a pilóták között, a pénteki második szabadedzés alapján pedig a McLaren, a Ferrari és a Red Bull is odaérhet a pole-ba.

Míg az első edzésen Ferrari 1-2-t láthatott a tifosi, addig a második gyakorláson már Lando Norris volt a leggyorsabb, Charles Leclerc azonban csak 0,083 másodperccel maradt el tőle. Persze figyelembe kell venni, hogy a McLaren britje az első lágy gumis körében majdnem eldobta az autót a Roggia-sikánban, majd a bokszba hajtott, hogy a McLaren ellenőrizhesse, nem sérült-e meg az autója, és már használt gumikon visszatérve futotta meg a végül az első helyre elegendő körét, amelyben lassabb volt a második szektorban, mint korábban.

Norrisban tehát maradt idő, de ugyanez elmondható Leclerc-ről is, akinek a gumijaiban már négy kör volt akkor, amikor megfutotta a legjobbját, míg például a 6. helyen záró, de így is éppen, hogy 2 tizedmásodpercen belül levő Max Verstappen is jócskán hagyott a legjobb körében az első Lesmóban. Mivel addig ő tűnt a legveszélyesebbnek a McLarenekre, a megtankolt autós körei pedig szintén ezt támasztják alá, a hollandra fogadni szombaton nem tűnik ördögtől valónak.

Ellenben az Aston Martin és a Mercedes küszködhet az aerodinamikai hatékonysággal, tőlük ezért ne várjunk csodákat, miként a Williams szárnyalása sem valószínű, hogy fennmarad, de azért szorosan ott lehetnek az élmezőny mögött.

A megtankolt autós etapok átlagai

1. Norris 1:23,64 10 kör közepes
2. Verstappen 1:23,77 9 kör közepes
3. Sainz 1:23,99 7 kör közepes
4. Piastri 1:24,00 9 kör közepes
5. Leclerc 1:24,17 5 kör lágy
6. Albon 1:24,20 6 kör közepes
7. Russell 1:24,24 8 kör kemény
8. Hadjar 1:24,31 7 kör közepes
9. Hamilton 1:24,34 8 kör kemény
10. Lawson 1:24,52 9 kör közepes

 

A megtankolt autós átlagokból a szokottnál ugyanakkor kevésbé lehet kiindulni, mert többeknél is bezavart a forgalom (például Piastri átlaga is ezért lett ennyivel rosszabb Norrisnál), illetve például a Ferrari egyik pilótájának sem tették fel ezekre a körökre a közepes keveréket, ezért az ő többiekkel való összehasonlításuk nem lehetséges.

A szélárnyék dönthet

Mivel ennyire kicsik a különbségek és Monzában rengeteget számít a szélárnyék, bőven benne van a pakliban, hogy nem az az autó szerzi majd meg a pole pozíciót, amelyik tiszta pályán a leggyorsabb, hanem az, amelyik a legjobban ki tudja használni a szélárnyékot. Ez persze kockázatos tud lenni és nagyon jól kell kivitelezni ahhoz, hogy az ember ne veszítsen vele, ezen a téren ugyanakkor a McLaren hátrányban lehet, hiszen náluk mindkét pilóta a világbajnoki címért harcol, ezért biztosan nem fogják egyiket sem a másik szolgálatába állítani azon túl, hogy a Q3-ban egyszer az egyik, máskor a másik halad elöl.

Az Olasz Nagydíjakon eddig 23 pole pozíciót elérő Ferrari azonban már szabadabban kísérletezhet, hiszen Lewis Hamilton semmiképpen sem indulhat az élről, lévén 5 helyes rajtbüntetés cipel magával Zandvoortból. Persze számára is fontos lesz a minél jobb rajthely, ám a Ferrari számára jelenleg semmi nem lehet fontosabb annál, hogy végre nyerjeneke egy futamot 2025-ben, és ha ez Monzában sikerül, az a lehető legjobb forgatókönyv.

Az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján meg is kérdezték erről Hamiltont, aki így felelt: „Szélárnyék Leclerc-nek a pole-hoz? A Ferrari csinálta már ezt néhány éve, gondolok itt [Kimi] Räikkönenre és [Felipe] Massára. Én mindig is úgy véltem, hogy ez kockázatos az egyik pilótának, de ha ez segítene, akkor megtenném. Másfelől nem hiszem, hogy hogy a csapat ilyesmit akar csinálni.”

Látva a pénteki tempót és a McLaren mögötti elképesztően kicsit különbséget, akár változhat is a Ferrari hozzáállása, miközben nem ők lehetnek az egyetlen topcsapat, amely beveti ezt a fegyvert, hiszen akár a Red Bull is használhaja Yuki Tsunodát hasonló szerepre. A japán esetében azonban kevésbé magától értetődő, hogy el fog jutni a Q3-ig.

▼▼ Következő cikk ▼▼