back to top
2025. szeptember 08. 19:29
KezdőlapFormula 1McLaren: Nincs szükség Magyarországra, hogy Piastri és Norris tudja, mit kell tenni

McLaren: Nincs szükség Magyarországra, hogy Piastri és Norris tudja, mit kell tenni

-

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella beszélt az Olasz Nagydíjon Oscar Piastri felé intézett csapatutasítás hátteréről – elmondása szerint az istálló már messze túlvan azon, hogy a tavalyi Magyar Nagydíj történéseivel kelljen érvelnie pilótáinál, noha az ausztrál versenyző rádiójában mégis ez hangzott el.

Lando Norris kényelmesnek tűnő, nagyjából hat másodperces előnnyel őrizte a második helyet Piastri előtt a monzai futam végéhez közeledve, amikor a McLaren első és egyetlen kerékcseréjükre hívta a pilótákat. Bár a korábbi kiállás joga ilyenkor általában az előrébb álló versenyzőé, ezúttal változtatott ezen a csapat, és óvatosságból először Piastrit szólította bokszkiállásra, ezzel védve őt a már korábban cserélő, és rá zárkózó Charles Leclerc-rel szemben.

Norris kiállása egy körrel később azonban négy másodperces időveszteséggel zajlott a bal első keréknél történt hezitálás miatt, ez pedig elég is volt ahhoz, hogy Piastri megelőzze őt, mielőtt a brit gyorsítani kezdhetett volna a bokszkijáratnál. Hamarosan megérkezett azonban a kérés Piastri fülére a versenymérnökétől, miszerint a tavalyi Magyar Nagydíjhoz hasonló elvek mentén vissza kell engednie maga elé csapattársát. A 2024-es hungaroringi futamon fordított volt a felállás, ott Piastri vezette a futamot, de taktikai okokból Norris cserélt előbb kereket, amivel akaratlanul is az élre juttatta őt a csapat – és akkor őt is ugyanígy a pozíció átadására kérték a bokszból.

Ahogy egy évvel ezelőtt, úgy most is hallható volt némi ellenérzés a lassításra kért pilóta részéről a csapatrádióban, Piastri szerint a lassú bokszkiállások miatt bekövetkező helycsere a megbeszéltek szerint nem tartozik azon forgatókönyvek közé, amelyeknél közbe kellene avatkoznia a csapatnak – erre tett utalást legalábbis még a verseny során az ausztrál. Az autóból kiszállva azonban már semmiféle ellenérzést nem fogalmazott meg a történtekkel kapcsolatban, és most Stella is rámutatott, hogy a versenyzők rég tisztában vannak a McLarenen belüli versenyzés szabályaival – amit olyan sokszor átrágtak már idén is, hogy a tavalyi Magyar Nagydíj már régmúlt eseménynek tűnik ennek fényében.

„A mai döntésünknek semmi köze nincs ahhoz, hogy mi történt Hollandiában, teljesen független attól a kieséstől, amit a csapat okozott Landónak” – kezdte Stella az F1 hivatalos csatornájának, arra utalva, hogy nem az egy héttel ezelőtt egy második helyet és vele 18 pontot elveszítő Norrist próbálták most amiatt kompenzálni Monzában.”

Verstappen kinevette a McLaren csapatutasítását, Piastri a gyerek Leclerc-t idézte

„A bokszkiállásokat Oscarral kezdtük, de azzal a határozott szándékkal, hogy nem fog megcserélődni a sorrend a két versenyző között. Sajnos ehhez aztán társult a lassú kerékcsere [Norrisnál]. Mivel a két dolognak együttesen volt hatása, vagyis annak, hogy Oscar érkezett először, valamint a lassú kiállásnak, azt éreztük tisztességesnek, ha visszatérünk a bokszkiállások előtti sorrendhez. Biztos vagyok benne, hogy Oscarnak nem lesz gondja ezzel a döntéssel, ahogy már a verseny alatt sem volt. Ezzel ismét megmutattuk, milyen értékek mentén dolgozunk a McLarennél.”

„Igen, ott volt a magyarországi eset, de azt követően már rengeteg beszélgetésünk volt arról, hogyan állunk hozzá a versenyzéshez. Így szerintem már nem kell visszamennünk Magyarországig, elég csak tartanunk magunkat a versenyzéssel kapcsolatos alapelveinkhez.”

Az persze a szezon végén derül csak ki, hogy számított-e bármit is az egyéni bajnoki cím szempontjából, a két versenyző közül melyikük oldalára billen ez a hárompontos különbség. Norris azzal, hogy most a második helyen futhatott be, 31 pontra csökkentette a lemaradását Piastrival szemben. A konstruktőrök között viszont egészen mást számolgathat már a McLaren, hiszen akár már a következő futamon, a két hét múlva esedékes Azeri Nagydíjon bebiztosíthatják a konstruktőri címet. Egy kettős győzelemmel ezt már biztosan teljesítenék, és példátlan lenne az F1 történetében, hogy egy csapat már hét futammal a szezon vége előtt behozhatatlan pontelőnyre tegyen szert.

▼▼ Következő cikk ▼▼