back to top
2025. október 10. 21:38
KezdőlapFormula 1Piastri: Lassú kerékcsere miatt nincs helycsere, de Monzában más volt a helyzet

Piastri: Lassú kerékcsere miatt nincs helycsere, de Monzában más volt a helyzet

-

Oscar Piastri már aludt néhányat az Olasz Nagydíj végeredményét befolyásoló McLaren-csapatutasítás óta, s továbbra sem lát kivetnivalót a csapat döntésében, még ha az előzetes megegyezésük az is volt, hogy a csapat nem fogja helycserével korrigálni, ha elrontja egyikük kerékcseréjét.

Monzában Piastri azáltal került Norris elé a bokszkiállások után, hogy a brit időt veszített a bal első keréknél dolgozó egyik szerelő hibája miatt, de az ausztrál hamarosan le is lassított, hogy visszaadja a második helyezést csapattársának, a McLaren ugyanis ezzel próbálta korrigálni saját hibáját.

A döntés szokatlannak számít az F1-ben, mint ahogy az is, hogy egy csapat ennyire görcsösen ragaszkodjon a két versenyzője közötti egyenlőség megtartásához. A történtek persze bőven adtak beszédtémát a paddockban, és olyanok is akadnak, akik szerint a McLaren veszélyes vizekre evez, ha folyamatosan megpróbálja kiegyenlíteni a külső tényezők hatását két versenyzőjének bajnoki harcában.

„Úgy hiszem, elég szabadságunk van ahhoz, hogy a saját sorsunkat alakíthassuk a bajnokságban” – vélekedett Bakuban Piastri, akit az Autosport idéz.

„Nincs válasz arra, hogy helyes volt-e az a döntés. Ha az ellenkezőjét csináljuk, akkor a rajongók másik fele vélekedett volna úgy, hogy rosszul cselekedtünk. De ezen nem lepődök meg. Elvégre a verseny egy fontos pillanata volt, a nézők pedig hajlamosak azonnal ráugrani minden vitatott esetre.”

Norris megszegte a fontos tanácsot, jól jött ki belőle

Amikor Monzában Piastri megkapta a felszólítást, hogy engedje vissza maga elé Norrist, először még ő is kételkedve fogadta azt, és jelezte mérnöke felé, hogy tudomása szerint „a versenyzés részének” számítanak az efféle bokszutcai hibák, vagyis a McLaren belső szabályai szerint nem köteles átadni a pozíciót csapattársának az, aki ilyenből profitál. Piastri most kifejtette, hogy az Olasz Nagydíjon rendkívüli helyzet miatt került sor mégis a cserére, hiszen a mögötte érkezőkkel szembeni védekezés miatt hajtott ő elsőként a bokszba (amivel további előnyt szerzett Norrisszal szemben), noha ennek joga az előrébb haladó versenyzőt illeti.

„Úgy döntöttünk, hogy a lassú kerékcsere a versenyzés része marad. De Monzában volt egy másik tényező is a lassú kerékcsere mellett, hiszen a bokszkiállásunk sorrendje is hozzájárult ahhoz, hogy végül visszacseréltünk a helyünket” – magyarázta.

„Ha egy pontosan ugyanilyen eset megismétlődne, akkor ugyanilyen lebonyolításra számítok, de tulajdonképpen lehetetlen, hogy ilyen még egyszer előálljon. Minden egyes történésre persze nem készülhetünk fel előre, de a csapatban egy hullámhosszon vagyunk, tiszteletben tartom a döntésüket, és megbízom abban, hogy a lehető legjobbakat hozzák meg.”

A McLaren elég kiterjedt rendszert dolgozott ki arra, milyen elvek mentén csatázhat egymással a bajnoki címért Piastri és Norris, erre szoktak olykor papaja-szabályokként hivatkozni. A pontversenyt vezető ausztrál szerint azonban ezeket a szabályokat a külvilág legfeljebb akkor ismerheti meg, ha egy-egy éles szituációban alkalmazásra kerülnek.

„Rengeteget beszélgettünk arról, hogyan kezeljük az egyes helyzeteket, de ez köztünk marad. Ha felfednénk ezeket a dolgokat, akkor mindenki más is tudná, és így nagyon könnyű célponttá válnánk. Szóval ezt megtartjuk magunknak” – mondta Piastri.

▼▼ Következő cikk ▼▼