Ha nem is egy egész, de egy fél puzzle-darab ismét a helyére került a jövő évi F1-es pilótafelállást illetően, miután az Alpine ügyvezetője szóbelileg kétesélyessé tette, ki lehet Pierre Gasly csapattársa. Akár egy újonc is érkezhet.
Az Alpine második ülésének tulajdonosa körül az egész szezon során kérdőjelek sorakoztak, és történt is már egy évközi csere, amikor Imolától Jack Doohant Franco Colapinto váltotta. Most már úgy tűnik, az argentin ezt a szezont végigversenyezheti, de azért alkalmi autótörései mellett neki sem lehetett nyugodt a nyara, különösen főnöke kommunikációs csapongásai mellett.
Briatore többször is zavarosan nyilatkozott már idén az Alpine második autójának sorsáról: emlékezetes, hogy Colapintót először ötversenyes szerződéssel jelentették be, ám az olasz üzletember később már cáfolta, hogy ilyet mondott volna a csapat hivatalos közleményében. Nyáron továbbá Toto Wolff elmondása szerint az is nagyon valószínűnek látszott, hogy a Mercedes tesztpilótája, Valtteri Bottas ülhet át évközben az Alpine-ba, de úgy tűnik, most már ebből sem lesz semmi.
Az F1-be vezetői pozícióba 15 év után visszatért Briatore most Bakuban a The Race-nek beszélt arról, hogy Colapintónak 2026-ra is van esélye az ülése megtartására, ebben a versenyfutásban pedig egyetlen riválisa van, az idén szabadedzéseken már velük és a Sauberrel is résztvevő Paul Aron, az F2 tavalyi harmadik helyezettje.
„Franco és Paul között fog eldőlni. Paul egy nagyon rendes srác, és nagyon gyors is. Rá kell jönnöm, melyikükkel járna jobban a csapat” – fogalmazott Briatore.
„Nekem egyikükhöz sem fűződik érdekem. Korábban, amikor a versenyzők 50%-át én menedzseltem, őrületbe kergettek ezzel az emberek. De most nem menedzselek senkit. Szóval nem érdekel ilyen szempontból. Egyedül az számít, hogy az elérhető legjobb versenyzőt ültessem az autóba, aki a legjobb munkát végzi számunkra. Ilyen egyszerű. Még szükségem van egy-két versenyre, hogy döntést hozzak.”
A most 21 éves Aron nemcsak újoncként érkezne a mezőnybe, de általa Észtország egy új nemzet lenne, amely a történelem során versenyzőt adott a Forma–1-nek. Eddig 39 különböző országnak volt F1-es pilótája, vagyis a balti állam lehetne a 40. ilyen.
Gasly helye már korábban is biztos volt a jövő évre, de két hete újabb szerződéshosszabbítást írt alá az Alpine-nal, aminek értelmében 2028-ig a csapatnál marad.