back to top
2025. szeptember 21. 19:16
KezdőlapFormula 1Hiába utasította a Ferrari, Hamiltonnak nem sikerült elengednie Leclerc-t a bakui futam...

Hiába utasította a Ferrari, Hamiltonnak nem sikerült elengednie Leclerc-t a bakui futam végén

-

Lewis Hamilton nem adta vissza Charles Leclerc-nek a monacói pilótától kapott pozíciót, miután nem tudott előzni a közepes gumikon. A hétszeres világbajnoknak ezzel együtt szándékában állt ez, csak nem lassított le eléggé.

A csapat pontjainak szempontjából nincs jelentősége, és mivel nem harcol a világbajnoki címért, aligha fog Charles Leclerc álmatlanul forgolódni az így elveszített két pont miatt, mégis érdekes mellékszála az Azeri Nagydíjnak, hogy a Ferrari csapatutasítással megcserélte a sorrendet a monacói pilóta és Lewis Hamilton között, majd a csapat szándéka ellenére nem sikerült azt visszacserélni.

Leclerc a 8. helyen haladva a 44. kör elején állt félre a célegyenesben, miután Bryan Bozzi versenymérnök rádión a fülére szólt, hogy „Charles, meg akarjuk cserélni az autókat az első kanyarban, hogy hagyjuk Lewis-nak, hogy próbálkozzon a közepeseken.”

Leclerc ekkor Hamiltonénál jóval használtabb gumiszetten haladt, ráadásul kemény keveréken, így a brit frissebb közepeseken nagyobb eséllyel szerezhetett további pozíciókat.

Mivel Hamilton az utolsó kört is a Lawsonból, Tsunodából, Norrisból és belőle álló vonat utolsó tagajként, a 8. helyen kezdte meg, Bozzi jelezte az addigra a csapattársáról leszakadó Leclerc-nek, hogy „a kör végén a célegyenesben visszacseréljük a helyezéseket, ha Lewis nem előz.”

Ezután az utolsó kanyarból kifelé Bozzi megerősítette, hogy „Lewis el fog engedni az egyenesben.”

Ez azonban végül nem történt meg, mert bár Hamilton elkezdett lassítani, ezt nem tette meg eléggé ahhoz, hogy Leclerc a cévonal előtt elmenjen mellette, így 0,464 másodperccel a hétszeres világbajnok ért előbb célba.

Ami a Hamilton és mérnöke, Riccardo Adami közötti kommunikációt illeti, sem a 44. körben történt elengedés előtt, sem azután nem beszéltek arról, hogy vissza fogják cserélni a pozíciókat, Hamilton így először az utolsó kör végén, már a célegyenes felé száguldva hallott erről először.

„Elengedhetetd Charles-t, másfél másodperccel van mögötted, ez az utolsó kör. Mögötte Hadjar van két másodperccel, Charles másféllel mögötted, engedd el” – szólt a fülére Adami, Hamilton pedig nem sokkal ezután elkezdett lassítani.

Hogy mi okozhatta a félreértést, arra a pilóták és a csapatfőnök nyilatkozatai alapján derülhet majd fény.

▼▼ Következő cikk ▼▼