Az Audi vezérigazgatója korábban nem volt az F1-ben való részvétel nagy híve, de most már azon fáradozik, hogy a márka minél felkészültebben vágjon neki az első szezonjának.
Az Audi 2022-ben jelentette be, hogy a Sauber átvételével 2026-tól belép a Forma–1-be, a fennállása során először. Később ugyanakkor felröppentek olyan hírek, hogy visszatáncolnak a projekttől, és Gernot Döllner rámutatott, az ő hozzáállása alapján nem is álltak annyira távol a valóságtól ezek a pletykák, hiszen nem volt automatikus, hogy jóváhagyja az előkészületek folytatását.
„A Volkswagen Group stratégiai főnökeként elég szkeptikusan tekintettem a Forma–1-es részvételre. Aztán az Audi igazgatótanácsába kerülve és egyéb dolgok elrendezésével időt szakítottunk rá, hogy alaposan kiértékeljük a helyzetet, a stáb pedig meggyőzött róla, hogy a Forma–1 helyes irány” – mondta a The Independentnek.
„Az elkötelezettséget azonban nem láttuk kellően erősnek, és a Forma–1-et csak jól lehet csinálni, vagy ki kell szállni belőle. Nincs köztes megoldás, különben a mezőny végére kerülünk. Ezért úgy döntöttünk, felgyorsítjuk a folyamatot a Sauber száz százalékos megvásárlásával, a katari befektetőket bevontunk erős partnerként, és kineveztük vezetőnek Mattia Binottót és Jonathan Wheatley-t, aki kiváló Forma–1-es vezetők a saját szakterületükön.”
Verstappen már biztos több győzelemmel zárja a szívóhatású érát, mint mindenki más együttvéve
Az Audi vezérigazgatója igyekszik két lábbal a földön járni, realistán látja a helyzetüket a közelgő F1-es bemutatkozáshoz.
„Senki sem álmodozik győzelmekről. Mi az építkezés fázisában tartunk. Mattia és Jonathan kiváló munkát végez, hozzák a tehetséget a csapatba. A létszámunk azonban még mindig csak kétharmada a legnagyobb csapatokénak, akiknél 1100-an dolgoznak, nálunk viszont még csak 700-an” – mondta.
Döllner úgy véli, az F1-es részvétel „energizálni” fogja az Audit, és mind a technológia, mind a hatékonyság terén sokan tanulnak majd, amit az utcai autók gyártásánál hasznosítani tudnak. Ezzel hárítja azokat a támadásokat, miszerint a körülbelül 7500 fős leépítés mellett nagy fába vágják a fejszéjüket az F1-gyel.