David Coulthard már 17 éve visszavonult a Forma–1-től, ám a mai napig rendszeresen vezet F1-es autót. Megtette ezt a budapesti Red Bull Showrunon is, de előtte elmondta lapunknak, miért jön jól ez a tevékenység egy másik munkájához.
Soha nem lett belőle világbajnok, noha kétszer is átélte, hogy csapattársa nyeri meg a vb-címet, ő maga pedig ezután egyszer a 2. helyen végzett az éppen negyedik elsőségét begyűjtő Michael Schumacher mögött. David Coulthard mindezt a McLarennél érte el, a pályafutását azonban mégsem a wokingi istálló színeiben, hanem a Red Bullnál fejezte be, mint az pilóta, aki a kezdetektől fogva részese volt az energiaitalos márka 2005-ben elindult hatalmas projektjének.
Ez volt ugyanis az első év, amelyben a támogatóként akkor a száguldó cirkuszban már 10 éve jelenlévő Red Bull saját csapatként vett részt a küzdelemben, hogy évek kemény munkájának köszönhetően végül igazi topcsapattá váljon. A skót versenyző négy szezont húzott le a bikások színeiben, és a Red Bull történetének első F1-es dobogója is az ő nevéhez fűződik. Visszavonulása után ezért szinte magától értetődő volt, hogy kapcsolatban marad a márkával, így még 17 évvel azt követően is rendszeresen magára húzza a versenyzői overalt, hogy búcsút intett az F1-nek. Emellett nagykövetként is segíti a Red Bullt. Ám amikor a 2005-ös szezon előtt csatlakozott a csapathoz, ennyire még nem tekintett előre.

„Nem arról van szó, hogy ne gondolkodtam volna hosszú távban, de egyszerűen nagyon arra koncentráltam, hogy mi a célom, hogyan fektetjük le a jövőbeli győztes csapat alapjait – felelte a Racingline.hu-nak a Budapesten rendezett Red Bull Showrunon arra a kérdésre, hogy 20 évvel ezelőtt gondolt-e rá, hogy ennyire hosszú távon kapcsolatban marad a márkával. – Az első évek arról szóltak, hogy eltakarítsuk az elhalt faágakat, ha lehet így mondani – olyan embereket, akik a csapatnál voltak, jó emberek voltak, de nem a megfelelő pozíciót töltötték be –, majd megpróbáljuk létrehozni a csapat struktúráját Adrian [Newey-val] és másokkal, akik lehetővé tették, hogy a csapat végül sikeres legyen, miután az én időm lejárt a hasznosítható tehetség szempontjából.”
„Ami a különösen Mr. Mateschitz részéről meglévő lojalitást illeti, még ha már nem is lehet velünk, ha ő nem alakította volna ki azt a kultúrát, hogy a család részesévé válj, akkor én most nem csinálnék showrunokat és ehhez hasonló dolgokat. De az ő hozzáállása az volt, hogy te is az egyik alapító tagja voltál ennek az utazásnak. Ezzel együtt nem kell ezt csinálnom, de élvezem az adrenalint, ami akkor jön, amikor felveszem az overalt és vezetem az autót, még ha nem is versenyen teszem ezt.”
A most 54 esztendős skót 246 F1-es futamon állt rajthoz a Williams, a McLaren és a Red Bull színeiben, ezek közül pedig 13-at megnyert, míg dobogón 62 alkalommal állt. Ilyen karrierrel a háta mögött az is teljesen érthető lenne, ha otthon szivarozna, ő azonban úgy látja, a szórakozás mellett még hasznos is neki, hogy rendszeresen vezeti valamelyik V8-as Red Bullt.

„Az én koromban nem akarok már versenyezni, mert túl érzelmes, túl fizikális, túl nehéz lenne, de hogy továbbra is megérezhetem egy kicsit, hogy milyen vezetni egy Forma–1-es autót, még ha néhány évvel korábbit is, az segít a televíziós munkámban kommentátorként, mert ahogy az ember öregszik, nagyon könnyű úgy gondolkodni, hogy »az én időmben nehezebb volt«” – mondta lapunknak.
Merthogy továbbra is rendszeresen feltűnik a paddockban szakértőként, és számos felületen találkozhatunk a Forma–1-gyel kapcsolatos meglátásaival.
„Nagyszerű lehetőség, hogy továbbra is részese lehetek ennek a hullámvasútnak, ami a sportágunk – mondta Budapesten. – Rengetegen csatlakoznak be a sportba, amikor egy csapat sikeres, és csak ezt ismerik, a sikerek nélküli kemény éveket pedig nem. Mindegyik csapat keresztülmegy ezen. Egyes csapatok soha nem érnek fel a csúcsra, de egy valami garantált: ha világbajnok lett a csapatod, az ennek a kimagaslóan versenyképes világnak a természete miatt nem fog kitartani egy évtizeden át. Lesz valaki, aki majd keményebben fog dolgozni nálad; innovációval áll elő; és a jelenlegi szabályok is olyanok, hogy ha te nyersz, akkor neked korlátozzák a legjobban az aerodinamikai fejlesztésekre fordítható idődet, és a mögötted levők többet tesztelhetnek, hogy végül ők legyenek a legjobbak. Akkor te világbajnok csapatból hátrébb kerülsz, de akkor már neked lesz több aerodinamikai fejlesztésre fordítható időd, és ismét visszatérsz. Ez egy csodálatos hullámvasút.”