A hétvégén jön a Forma–1-es szezon legmegterhelőbb futama, vele együtt pedig egy újdonság is debütál a Szingapúri Nagydíjon.
A 2023-as Katari Nagydíj hősége után egyes versenyzőknek orvosi ellátásra volt szükségük, az akkori tapasztalatokból okulva pedig az F1 kidolgozott egy hűtési rendszert a pilóták számára, aminek használatára akkor van lehetőség, ha az előrejelzések alapján a hőmérséklet a verseny egy pontján eléri a 31 °C-ot. Erre az eszköz idei rendelkezésre állása óta először ezen a hétvégén, Szingapúrban lesz példa, ennek nyomán pedig az FIA a hétvége előtti csütörtökön elrendelte a hőségriadót.
Ez azt jelenti, hogy a versenyzőknek lehetőségük lesz használni a futam során a hűtőmellényt, amely a benne lévő csövek segítségével hideg vizet áramoltat a viselőjének törzse körül. George Russell tesztjelleggel már Bahreinben kipróbálta a mellényt, és elégedetten számolt be a tapasztalatokról, Lewis Hamilton viszont akkoriban elutasítóan beszélt róla, elmondása szerint ő nem tervezi hordani, „látni sem akarja”, hiszen a versenyzői kvalitások közé tartozik, hogy a szélsőséges időjárási körülményekkel is megbirkózzanak.
„Látni sem akarom” – Hamilton szerint a kemény sportolók nem használják az F1 új fejlesztését
Olyan versenyzők is akadnak, akik kényelmetlennek érzik a pilótafülkében ülve a hűtőmellény viselését, az FIA pedig végül nem is tette kötelezővé annak hordását a hőségriadó esetén, a lehetőség opcionális maradt. Mint a The Race most kifejti, a csapatoknak minden esetben be kell szerelniük az autójukba a hűtőberendezés elemeit, a mellényt nem viselő versenyzők pilótafülkéjébe pedig egy 500 grammos ballasztot helyeznek el, hogy ne érje súlyhátrány azokat, akik a viselés mellett döntöttek.
A délkelet-ázsiai térségben az autósport-rajongók megszokhatták már az állandó forró és párás időjárást, de a hétvégi előrejelzés az esőt sem zárja ki: az F1 weboldala által közölt összegzés szerint a pénteki edzések során mérsékelt (40%) esélye lesz annak, hogy a csapatok munkáját megzavarja az eső, szombaton már alacsony (20%), vasárnap pedig csekély (szintén 20%) esélyt adnak a csapadékra.
A Szingapúri Nagydíj versenyén eddig kétszer volt szükség az intermediate gumik használatára, 2017-ben és 2022-ben.
Csütörtök délután viszont máris esővel köszöntötte a pálya a megérkező versenyzőket, a Mercedes alábbi rövid videójában Russell az esernyő alól kibújva erősíti meg, hogy bakui rosszulléte után immár sokkal jobban érzi magát.
Back after a podium in Baku and a super effort when he was unwell 👏 pic.twitter.com/I3R33d9779
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 2, 2025