back to top
2025. október 05. 14:40
KezdőlapFormula 1Csak rontani fog a versenyzők helyzetén az F1 újítása?

Csak rontani fog a versenyzők helyzetén az F1 újítása?

-

Az F1 először rendelt hőségriadót egy nagydíjra, így lehet, hogy sok versenyző kipróbálja élesben, milyen a hűtőmellényben vezetni. Megemlítettek viszont olyan tényezőket, amelyek miatt az eszköz adott esetben kellemetlenné teheti az életüket.

Természetesen korábban is voltak már nagyon meleg futamok, de az idei évtől rendelkezésre áll egy hűtőmellény, amit olyankor használhatnak a versenyzők, amikor az előrejelzések alapján a hőmérséklet a verseny egy pontján eléri a 31 °C-ot. Szingapúrban ezt várja a meteorológia, de a beépített, külső akkumulátorról működtetett eszközt nem kötelező használni, ennek az ára az, hogy a súlyhátrány kompenzálása gyanánt extra ballasztot kell az autóba szerelni.

A mellénynek az a célja, hogy a pilóták komfortérzete javuljon, ne legyenek rosszul a hőségben, vagyis alapvetően a biztonságot szolgálja. Csakhogy vannak olyan mellékhatásai, amik ezen előnyét kiolthatják, sőt, akár hátrányt is okoznak.

„Azt hiszem, hasznos lesz, de persze előtte ki kell próbálnunk az első és a második edzésen, hogy tényleg hideg marad-e a rendszer. Ha túl gyorsan olvad benne a jég, csak meleg víz kering majd, ami valószínűleg még jobban felmelegít, mint ha nem használnánk a rendszert” – idézte a Haas újoncát, Oliver Bearmant a The Race. A szakoldal rámutatott, hogy nem jéggel feltöltött mellényről van szó, hanem a hőcserére szolgáló berendezésben található jég.

Így emésztette meg Piastri a legutóbbi botladozást

George Russell a szezon elején, a sivatagos Bahreinben először versenyzett az eszközben, és a tapasztalata az volt, hogy kényelmetlen érzetet tud okozni.

„A lendületes kanyarokban a nagy nehézségi erők miatt érezzük a csöveket a bordák szélén. Kezdetben ez egyértelműen problémát jelentett számomra, de végrehajtottak változtatásokat, javítottak a helyzeten. Ugyanakkor még mindig a bordák körül haladnak el a csövek, ami nem a legtökéletesebb hely számukra” – mondta, hozzátéve, hogy Szingapúrban ez vélhetően kevésbé jelent majd problémát, mert itt alig van gyors kanyar. Ez más forró helyszíneken okozhat problémát.

Több F1-es versenyző ugyanakkor rámutatott, hogy Szingapúrban úgyis szinte elviselhetetlen a hőség, ezért lehet, hogy ugyan kipróbálják a mellény viselését a szabadedzéseken, de végül inkább a ballasztot választják az autóba.

▼▼ Következő cikk ▼▼