Nem szokatlan tőle az ilyesmi, de azért nem is mindennapos, hogy Fernando Alonsót ennyire, és leginkább ilyen hosszú ideig elöntse a düh.
Fernando Alonso a 10. helyen zárta a Szingapúri Nagydíj időmérő edzését, ami ugyan öt pozícióval jobb annál, ahol csapattársa, Lance Stroll végzett, de az Aston Martin pénteki teljesítményéhez képest így is csalódás. Persze megszokhattuk, hogy a silverstone-i istálló péntekenként kevesebb üzemanyaggal és/vagy feljebb tekert motorral köröz, de hogy Fernando Alonso még ezzel együtt is többet várt, azt tökéletesen megmutatta, milyen elképesztő dühkitörést láthattunk tőle a levezető körében.
Miközben az utolsó körének befejezését követően a mérnöke csak néhány kanyar után közölte vele, hogy a 10. helyen végzett, Alonso már korábban látta a kivetítőkön, hogy hiába javított, nem mozdult el a Q3-as résztvevők névsorának végéről, ezért már ez előtt őrjöngeni kezdett.
Hogy pontosan mit és hányszor csinált, azt a dühének érzékeltése céljából alább össze is gyűjtöttük:
2-es kanyar: levegő csapkodás 2X
3-as kanyar: levegő csapkodás 1X
3-as kanyar után: levegő csapkodás 1X
5-ös kanyar után: „Borzasztó! Katasztrófa!” – mondta dühösen a rádióban
6-os kanyar után: hatalmas üvöltés bele a kormányba 1X (nem hallani, de a fejmozgás leleplezi)
7-es kanyar után: levegő csapkodás 1X
8-as kanyar után: levegő csapkodás 1X
9-es kanyar után: sisakrostély csapkodása két tenyérrel 3X (kisebb fejrázásokkal kísérve)
13-as kanyar előtt: agresszív, látványos mozdulattal lefelé váltás 3X (azért annyira nem volt menő, mint DMO Deejay a Lambóval, de ezt tudjuk be a helyszűkének)
13-as kanyar után: fejrázásból indított, sisak agresszívan pilótafülke két oldalának csapkodása 1X (később ezt is kisebb volumenű fejrázások kísérték)
14-es kanyar után: agresszív, látványos mozdulattal felfelé váltás 5X
16-os kanyar előtt: többszöri fejrázás
17-es kanyarból kifelé: fejrázás közbeni levegő csapkodás 1X
bokszbejárat: agresszív, látványos mozdulattal lefelé váltás 5X
parc fermé: biztonsági öv csatjának pilótafülke elejére csapása 1X
Aki pedig meg is nézné mindezt, az alább megteheti (a felvétel az 5-ös kanyartól indul és a parc fermébe parkolás már nincs rajta, úgyhogy néhány csapkodásról lemaradunk):
Alonso very frustrated and angry on his inlap after qualifying pic.twitter.com/rgJb1wiZuc
— Ferran West (@FerranWest) October 4, 2025
Lassabbá tették az autót
Alonso az interjúzónába érve profin lehiggadt, majd ott elmondta, hogy ez az időmérő nem úgy alakult, mint remélték. „A harmadik szabadedzés aggasztó volt, majd a Q1-ben is a 14.-ek és a 16.-ak lettünk (15. – a szerk.), ami egyértelműen nem az, ahol lenni akarunk. A Q2-ben és Q3-ban kicsit javítottunk, hogy bejussunk a legjobb tízbe, de ez nem a legjobb rajthely, ráadásul a rajtrács rosszabbik oldalán is leszünk, így pedig nehéz lesz pontokat szerezni.”
Arra a kérdésre, hogy mi siklott félre, a spanyol veterán így felelt: „Változtattunk dolgokon. Szerintem a beállítás-változtatással lassabbá tettük az autót. Ez olykor megesik. A többiek pedig gyorsabbá tették, és ez a kombinációi néhány pontot jelent.”
Alonso végezetül úgy zárta gondolatait, hogy tulajdonképpen nem is érdemelnek pontokat. „Nehéz lesz [pontot szerezni], és nem vagyunk elég gyorsak a pontszerzéshez. Ott van a top négy csapat, az ötödik erő pedig egyértelműen az AlphaTauri (Racing Bulls – a szerk.) Isack Hadjarral, aztán itt a Haas is egyértelműen előttünk van, és talán a Williams is. Ma összeraktunk egy jó kört, de ha a két autó eredményét együttesen nézzük, szerintem talán a nyolcadik csapat vagyunk vagy valami ilyesmi. Ha pontokat szerzünk, azt üdvözölni fogjuk, de talán nem érdemeljük meg.”