back to top
2025. október 05. 12:54
KezdőlapFormula 1Brutális dühkitörést produkált Alonso a szingapúri időmérő után (videó)

Brutális dühkitörést produkált Alonso a szingapúri időmérő után (videó)

-

Nem szokatlan tőle az ilyesmi, de azért nem is mindennapos, hogy Fernando Alonsót ennyire, és leginkább ilyen hosszú ideig elöntse a düh.

Fernando Alonso a 10. helyen zárta a Szingapúri Nagydíj időmérő edzését, ami ugyan öt pozícióval jobb annál, ahol csapattársa, Lance Stroll végzett, de az Aston Martin pénteki teljesítményéhez képest így is csalódás. Persze megszokhattuk, hogy a silverstone-i istálló péntekenként kevesebb üzemanyaggal és/vagy feljebb tekert motorral köröz, de hogy Fernando Alonso még ezzel együtt is többet várt, azt tökéletesen megmutatta, milyen elképesztő dühkitörést láthattunk tőle a levezető körében.

Miközben az utolsó körének befejezését követően a mérnöke csak néhány kanyar után közölte vele, hogy a 10. helyen végzett, Alonso már korábban látta a kivetítőkön, hogy hiába javított, nem mozdult el a Q3-as résztvevők névsorának végéről, ezért már ez előtt őrjöngeni kezdett.

Hogy pontosan mit és hányszor csinált, azt a dühének érzékeltése céljából alább össze is gyűjtöttük:

2-es kanyar: levegő csapkodás 2X
3-as kanyar: levegő csapkodás 1X
3-as kanyar után: levegő csapkodás 1X
5-ös kanyar után: „Borzasztó! Katasztrófa!” – mondta dühösen a rádióban
6-os kanyar után:  hatalmas üvöltés bele a kormányba 1X (nem hallani, de a fejmozgás leleplezi)
7-es kanyar után: levegő csapkodás 1X
8-as kanyar után: levegő csapkodás 1X
9-es kanyar után: sisakrostély csapkodása két tenyérrel 3X (kisebb fejrázásokkal kísérve)
13-as kanyar előtt: agresszív, látványos mozdulattal lefelé váltás 3X (azért annyira nem volt menő, mint DMO Deejay a Lambóval, de ezt tudjuk be a helyszűkének)
13-as kanyar után: fejrázásból indított, sisak agresszívan pilótafülke két oldalának csapkodása 1X (később ezt is kisebb volumenű fejrázások kísérték)
14-es kanyar után: agresszív, látványos mozdulattal felfelé váltás 5X
16-os kanyar előtt: többszöri fejrázás
17-es kanyarból kifelé: fejrázás közbeni levegő csapkodás 1X
bokszbejárat: agresszív, látványos mozdulattal lefelé váltás 5X
parc fermé: biztonsági öv csatjának pilótafülke elejére csapása 1X

Aki pedig meg is nézné mindezt, az alább megteheti (a felvétel az 5-ös kanyartól indul és a parc fermébe parkolás már nincs rajta, úgyhogy néhány csapkodásról lemaradunk):

Lassabbá tették az autót

Alonso az interjúzónába érve profin lehiggadt, majd ott elmondta, hogy ez az időmérő nem úgy alakult, mint remélték. „A harmadik szabadedzés aggasztó volt, majd a Q1-ben is a 14.-ek és a 16.-ak lettünk (15. – a szerk.), ami egyértelműen nem az, ahol lenni akarunk. A Q2-ben és Q3-ban kicsit javítottunk, hogy bejussunk a legjobb tízbe, de ez nem a legjobb rajthely, ráadásul a rajtrács rosszabbik oldalán is leszünk, így pedig nehéz lesz pontokat szerezni.”

Arra a kérdésre, hogy mi siklott félre, a spanyol veterán így felelt: „Változtattunk dolgokon. Szerintem a beállítás-változtatással lassabbá tettük az autót. Ez olykor megesik. A többiek pedig gyorsabbá tették, és ez a kombinációi néhány pontot jelent.”

Alonso végezetül úgy zárta gondolatait, hogy tulajdonképpen nem is érdemelnek pontokat. „Nehéz lesz [pontot szerezni], és nem vagyunk elég gyorsak a pontszerzéshez. Ott van a top négy csapat, az ötödik erő pedig egyértelműen az AlphaTauri (Racing Bulls – a szerk.) Isack Hadjarral, aztán itt a Haas is egyértelműen előttünk van, és talán a Williams is. Ma összeraktunk egy jó kört, de ha a két autó eredményét együttesen nézzük, szerintem talán a nyolcadik csapat vagyunk vagy valami ilyesmi. Ha pontokat szerzünk, azt üdvözölni fogjuk, de talán nem érdemeljük meg.”

▼▼ Következő cikk ▼▼