Lewis Hamilton büntetést kapott a Szingapúri Nagydíj után, amiért súlyos fékhibája miatt az utolsó köröket többszöri pályaelhagyásokkal tudta csak teljesíteni, Frédéric Vasseur pedig rámutatott, a brit enyhébb formában a verseny egésze alatt küzdött ezzel a problémával.
Miközben Andrea Kimi Antonellit üldözte az 5. helyért a verseny végén, Hamilton Ferrarijának első fékei végleg felmondták a szolgálatot, de mivel már csak pár kör volt hátra, a brit megpróbált eljutni a célig – közben egy extralassú, 2 perc 8 másodperces kört is futott –, és a kockás zászlóig maga mögött tartotta Fernando Alonsót a 7. helyért. Igaz, utólag elveszítette ezt a pozíciót a spanyollal szemben, miután öt másodperces büntetést kapott, az FIA szerint ugyanis a fékhiba még nem tette indokolttá a sorozatos pályalevágásokat.
Hamilton ugyan idén először megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de azt még csapatfőnöke is „hamisnak” nevezte, mivel egy második bokszkiállás után vételezett lágy gumiszettel érte el azt, a nagycsapatok más autói pedig nem éltek ezzel a lehetőséggel. Vasseur rámutatott, Hamiltont nem is csak az utolsó körökben, hanem az egész versenyen hátráltatta a fékhiba.
„Nehéz valami pozitívval kezdeni. A probléma, ha nem is az első, de a második-harmadik kör körül már jelentkezett. Onnantól az egész versenyen keresztül úgy kellett vezetnie, hogy elemeli a gázt a kanyarok előtt, de így sem volt könnyű, hiszen minden körben más-más féktávhoz kellett alkalmazkodnia. Tudjuk, hogy ha Szingapúrban valaki a mezőny sűrűjében vezet, az nagyon megterheli a fékeket, de nem számítottunk rá, hogy ennyire súlyos lesz” – idézi Vasseurt a Motorsport.
„Amikor néhány körön keresztül Lewis oda tudta tenni magát, a tempója erős volt, de ez nem sokat ér, amikor a verseny 95%-ában nehézségekkel kellett megküzdenie.”
Nemcsak az FIA, de a Hamilton szlalomozását közelről végignéző Alonso is nehezményezte és veszélyesnek tartotta a brit alkalmazkodási mechanizmusát a verseny végén, a Ferrari csapatfőnöke szerint azonban pilótája nem teremtett veszélyhelyzetet a pályalevágásokkal.
„Biztonságos volt, mert Lewis hozzáigazította a tempóját a körülményekhez. Azért mégsem arról volt szó, hogy őrült módjára nyomta volna, 30 másodperccel lassabban haladt. Persze a cél ilyenkor az, hogy biztonságos legyen, de ne legyen túlságosan biztonságos!” – mutatott rá viccelődve Vasseur.