Az élmezőnyben történt rajtbaleset természetesen magára vonta a figyelmet az USA Nagydíj sprintversenyén, de Yuki Tsunoda nézőpontjából még zűrzavarosabbnak tűntek az 1-es kanyar viszonyai.
Egy több autó kiesésével járó rajtbaleset alaposan átrendezheti az autók sorrendjét a rajthelyezésükhöz képest, és ilyenkor könnyű elsiklani az egyéni történetek felett, pedig Tsunoda előretörését év végén, a szezon legszebb rajtjai között is érdemes lesz majd mutogatni.
A Red Bull japán pilótája csak a 18. helyről rajtolt, miután a sprint időmérőjén már a Q1-ben kiesett – ezért a csapat vállalta is a felelősséget, hiszen túl későn küldték őt pályára a szakasz végén, és a helyezkedésben már nem tudott időben felérni a gyorskörének megkezdéséhez.
Tsunoda azonban a sprinten már egy kanyar után a pontszerző helyeken találta magát: a legbelső íven többeknél is később tudott fékezni az 1-es kanyar előtt, majd a rajtbaleset kieséseiből is profitált, de eközben vadnyugati körülményekkel kellett megbirkóznia, hogy egyben tartsa az autóját.
A kanyarba érkezve ő sem úszta meg a koccanást, Isack Hadjar Racing Bullsát vette segítségül a lassításhoz, majd befordulva rögtön a megpördült Nico Hülkenberg első vezetőszárnyán volt kénytelen áthajtani, az akadálypálya következő elemeként pedig a Lando Norris autójának kerekéről levált gumit is ki kellett kerülnie, amint az önállósulva a pályán keresztbe közlekedett.
Mindezek után már a Ferrarikat látta közvetlenül maga előtt Tsunoda, vagyis a 18. helyről indulva hirtelen a 6.-on találta magát. Alexander Albon hamarosan elment mellette, de onnan már zavartalanul ért célba a két pontot érő 7. helyen. Miután Max Verstappen nyerte a sprintet, a Red Bull szerezte a legtöbb pontot szombaton, összesen 10-et.
Videón is megtekinthető mindez:
One of the craziest onboard starts we've seen for a while! 🤯👀
Yuki picks his way through the Turn 1 carnage!#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/IXNv5qASL8
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025