back to top
2025. október 19. 15:37
KezdőlapFormula 1McLaren: El kell ismernünk, hogy Verstappen és a Red Bull jobb kombináció,...

McLaren: El kell ismernünk, hogy Verstappen és a Red Bull jobb kombináció, mint mi

-

A McLaren csapatvezetője szerint Lando Norris és Oscar Piastri még az időmérőn is itták a sprintverseny rajtjánál történt ütközésük levét, de az ebből adódó hátrány nélkül is befoghatatlannak tűnt az újabb pole-t szerző Max Verstappen.

A wokingi istálló szerelőinek szombaton sikerült megjavítaniuk mindkét, a sprint elején egymással is ütköző és törött felfüggesztés miatt kieső autót az időmérőig hátralévő nagyjából három óra során, ám az ekkor pályára hajtó Norris és Piastri már nem tűntek olyan veszélyesnek a pole-ra, mint egy nappal korábban a sprintverseny időmérőjén. Norris ugyan elcsípte a második helyet három tizedmásodperces lemaradással, Piastri viszont további ugyanekkora hátránnyal csak hatodik lett a rajtrácson.

A két pilóta az időmérő után nem tudott magyarázatot adni arra, mi okozhatta a visszaesésüket, de a bajnoki éllovas kizárta annak lehetőségét, hogy a korábbi baleset hatása érződött még az autójának tempóján az esetlegesen nem tökéletes beállítások miatt.

„Nem hiszem – mondta Piastri. – Az autó újra egy darabban volt, és amennyire tudom, úgy lett beállítva, ahogy szerettük is volna. Minden a szokásosnak érződött, csak annyi történt, hogy megint előjött az autónak az a viselkedése, amivel a szezon során néhányszor már szembesültünk. A köreim, ha nem is életem legjobbjai voltak, de összhangban álltak azzal, amit a hétvége korábbi szakaszában elértem. Kár, hogy a köridők viszont nem jöttek.”

„Nem gondolom, hogy nagy hibákat követtem volna el, egyszerűen csak nem állt össze. Nem éreztem magam igazán összhangban az autóval, ami az egész hétvégéről elmondható, de nem volt elmondható az előző néhány hétvégéről.”

A McLaren bűnbakja vitatja, hogy ő okozta volna Piastri és Norris kiesését

Bár négy pozícióval megelőzi csapattársát, ami fontos lehet számára a bajnoki versenyfutás szempontjából, Norris sem volt jobb véleménnyel a McLarenjének szombat délutáni viselkedéséről, és meglepetésnek nevezte, hogy így is sikerült másodikként végeznie, hat ezredmásodperccel legyőzve Charles Leclerc Ferrariját.

„Lehetetlen volt vezetni, és nem tudom, hogy miért. A Q1-től kezdve tisztán látszott, hogy minden körben 3-5 tizeddel el vagyunk maradva Max mögött. És nem csak arról van szó, hogy ők nagyon erősek voltak, hiszen mi meg attól sem voltunk messze, hogy kiessünk a Q1-ben, ezt követően pedig már eléggé aggódtam. Nehéz vezetni az autót, minden huppanón, minden kerékvetőn máshogyan viselkedik. Ritkán lehet ezt elmondani az autónkról, de láthatóan most mindketten küzdöttünk vele” – fogalmazott Norris.

„A pálya rosszabb állapotban volt, mint egy nappal korábban, a szél sem kedvezett, de úgy tűnik, hogy mindez minket kicsit rosszabbul érintett, mint a többieket. Szinte meglepetés, hogy második lettem, de elfogadom.”

A balesetnek márpedig volt hatása

Andrea Stella csapatfőnök szerint ugyanakkor nem vitás, hogy a sprinten történt korai kettős kiesés rányomta a bélyegét az időmérős szereplésre, hiszen fontos adatgyűjtési lehetőségről csúsztak le a két autóval.

„Mivel elszalasztottuk a vezetési lehetőséget, nem voltak viszonyítási pontjaink a szél és a tapadás kapcsán, s a versenyzőink sem melegedhettek be. A sprint kihagyásával pedig némi adattól is elestünk, ami segített volna az autó finomhangolásában” – idézi Stellát a Racefans.

„Számításba kellett vennünk, hogy nem rendelkezünk a szükséges viszonyítási pontokkal, emiatt kicsit konzervatívan készültünk fel a versenyre. Emiatt elképzelhető, hogy itt-ott hiányzott néhány ezredmásodperc, de nem hiszem, hogy a pole-pozícióhoz szükséges különbség benne volt.”

A csapatfőnök kijelentette, az elmúlt három futam, valamint jelen hétvége eddigi alakulása, amelyek során Verstappen rendre legyőzte mindkét McLarent, egyértelműen jelzik, hogy a Red Bull az élre állt az erősorrendben a szezon végére.

„Lando nagyjából ott végzett, ahová tartozunk. De el kell ismernünk, hogy a szezon ezen szakaszában meglátogatott pályákon Verstappen és a Red Bull erősebb kombinációt alkotnak, mint mi. Remélhetőleg a versenyen a melegebb körülmények között megmutatkozik majd az erősségünk a jobb gumikezelésben. Szóval már várjuk a versenyt, és remélhetőleg ezúttal tényleg versenyezni is fogunk, nem fejezzük be azt már az első kanyarban.”

Verstappen a sprint megnyerésével további nyolc-nyolc pontot hozott a két McLarenen, a tabellát vezető Piastri mögött most 55, Norrishoz képest pedig 33 pont a lemaradása.

▼▼ Következő cikk ▼▼