Oliver Bearman büntetést kapott az USA Nagydíj sprintversenyén, ami mindig aggasztó hír számára azóta, hogy az eltiltástól karnyújtásnyira van – de azt szerencsére megúszta, hogy büntetőpontokat is kirójanak rá.
A Haas pilótája az egy pontot érő nyolcadik helyet igyekezett védeni az őt támadó Kimi Antonellivel szemben, ám amikor a Mercedes olasz pilótája a 14. kör 15-ös kanyarjában a belső íven megérkezett mellé, Bearman csak úgy tudott elöl maradni, hogy a pálya határait elhagyva, szélesen fordulva vette be a kanyart.
A felügyelők tíz másodperces időbüntetéssel sújtották a 20 éves versenyzőt, amivel végül elveszítette a pontszerző helyet, de büntetőpontot nem kapott, mivel nem minősült veszélyesnek a pályára való visszatérése. Ez volt a szerencséje Bearmannek, hiszen idén már tíz büntetőpontot összeszedett, és egyetlen hibával mellétehet még további kettőt, ami már egy futamról való eltiltást ér. A britnek az egész szezont ki kell húznia így pengeélen táncolva, hiszen csak jövőre évül el minden rossztéteménye.
— Mídias OBBR (@MidiaOBBR) October 18, 2025
„Nem tudom, ti mit gondoltatok, de én úgy éreztem, hogy elég rossz elbánásban részesültem – nyilatkozta az Autosportnak az incidensről Bearman. – Egy pillanatra azt hittem, megvan az eltiltásom, szóval nagyon fölhúztam magam. Szerintem érthető, hogy föl voltam tüzelve.”
A fiatal pilóta hozzátette, további bonyodalmat jelentett számára, hogy a büntetés elkerülése érdekében nem is tudta volna visszaengedni maga elé Antonellit, ugyanis a következő körben megjelent a pályán a safety car, amikor csapattársát, Esteban Ocont kiütötte a magát elfékező Lance Stroll a célegyenes végén.
„Nem volt sok időnk gondolkodni rajta, mert szinte azonnal érkezett is a biztonsági autó. De az én nézőpontomból határeset volt. Abban a két tizedmásodpercben, amikor megjelent a belső íven, átfutottam az agyamban azt a tízoldalas dokumentumot [a versenyzési irányelvekről], és nem igazán sikerült megállapítanom, hogy a visszapillantó tükrömhöz képest hol helyezkedik el az autó, vagy hogy is mondja a szabály. Szóval hagytam, hogy a csapat döntse el. De mielőtt megszületett volna a döntés, a biztonsági autó már a pályán volt.”