A mexikói hétvégén Oscar Piastri és Lando Norris között tapasztalt hatalmas különbség természetesen rögtön beindította az összeesküvés-elméleteket a rajongók körében arról, hogy a McLaren szándékosan hátráltatja az ausztrált, hiszen más magyarázat egyszerűen nem létezhet arra, hogy fél másodpercet kap az időmérőn. Ám miután Andrea Stella az időmérőt követően kifejtette, hogy Piastri nem tudott kellően alkalmazkodni az autóhoz, a futam után maga az érintett is beismerte ezt.
Oscar Piastri április 20-a óta először feküdhet le úgy aludni egy F1-es futam után, hogy nem ő áll az élen a világbajnoki pontversenyben, hiszen mexikói győzelmével Lando Norris egy ponttal átvette tőle az első helyet. A csupán a 7. helyről rajtoló, végül az 5. helyen célba érő ausztrál számára egyértelműen a kármentésről szólt az idei 20. futam, utólag pedig ő is elismerte, amit a McLaren csapatfőnöke az időmérő után elmondott, azaz, hogy nagy változásra volt szüksége a vezetés terén.
„Úgy éreztem, az egész futam alatt valaki mögött voltam, és küszködtem a turbulens levegővel. Ez elég nehéz volt – kezdte értékelését Piastri a Sky Sports-nak. – Számomra a legfontosabb dolog az volt, hogy megpróbáljam megtanulni azokat a dolgokat, amiket ma akartam megtanulni. Tegnap, az edzés után egyértelművé vált, hogy néhány dolgot elég jelentősen meg kell változtatnom a vezetési stílusomban. A mai nap arról szólt, hogy próbáljam minimalizálni a veszteséget, de közben tanuljak is ezekről a dolgokról. Ha sikerült ebben előrelépnem, akkor elégedett leszek.”
Andrea Stella az időmérő után kifejtette, hogy Norris és Piastri között nagy különbség van abban, hogy miként próbálják a lehető legjobb köridőt kihozni az autóból, amikor pedig alacsony a tapadás, mint Mexikóban, akkor Norris van jobban elemében. A csapatfőnök ezután kiemelte, hogy az ausztrálnak ez még csak a harmadik éve az F1-ben, úgyhogy még mindig tanul, ez esetben pedig meg kell tanulnia, hogy ilyen körülmények között hogyan tudja a legtöbbet kihozni az autóból.
McLaren: Nincs gond az autóval, Piastrinak kell megtanulni, hogyan legyen gyors vele
„Az elmúlt néhány hétvégén egészen másképp kellett vezetnem – vagy éppen nem vezettem másképp, pedig kellett volna. Ez egy kicsit furcsa volt számomra, mert pontosan ugyanúgy vezettem, mint egész évben, csak az utóbbi néhány hétvégén az autó, a gumik vagy valami más egészen eltérő vezetési stílust igényelt, és én erre nem igazán álltam rá” – ismerte be Piastri.
„Ma próbáltam ezen egy kicsit változtatni, és ha az elemzések után kiderül, hogy ez hatékony volt, akkor remélhetőleg láthatunk majd némi előrelépést. Az autó nyilvánvalóan egy ideje nem változott, tehát nem az autóval van a gond. Tekintve, hogy a tempó különbségei elég egyértelműek, Lando számára valószínűleg könnyebb volt ráérezni erre, nekem pedig nem annyira” – ecsetelte az ausztrál, majd hozzátett: „Fontos emlékezni arra a másik 19 versenyre, és arra, hogy a vezetési stílusom eddig egész jól működött. Ez inkább arról szól, hogy új eszközöket adjak a szerszámosládámhoz, nem pedig arról, hogy teljesen újra feltaláljam magam.”
