A sebességhatár túllépése a bokszutcában viszonylag ritkán fordul elő az F1-ben futamon (edzéseken gyakoribb), Carlos Sainz viszont kétszer is megtette ezt Mexikóban.
„Rengeteg gondom volt a versenyen, valószínűleg a rajt utáni koccanásból eredően. Hárman-négyen egymás mellett érkeztünk az első kanyarhoz, nagy kavarodás volt, ahogy Mexikóban lenni szokott – idézte a Williams spanyol versenyzőjét a PlanetF1.com. – Azt hiszem, megsérült a felnim, az első szett gumim, a felnin lévő szenzor, a kerekek forgási sebességét mérő szenzor, és onnantól nem működött jól a bokszutcai sebességhatárolóm.”
„Kár, mert amúgy gyors tempót diktáltam, még úgy is, hogy nem a legjobb stratégiát kellett választani, és megsérült az autó.”
Sainz a rajt után Liam Lawson autójával ütközött, amiért riválisa őt tette felelőssé, mert szerinte nem nézett körbe, a Racing Bulls pilótájának kisvártatva fel is kellett adnia a futamot a nagy károk miatt. Sainz igazi kálváriája ezután jött a két kerékcserénél a sebességhatár túllépésével: előbb a bejáratnál 0,2 km/h-val, majd a kijáratnál 9,8 km/h-val ment gyorsabban a 80 km/h-s maximumnál. A PlanetF1.com szerint a Williams a második alkalom előtt már figyelmeztette a versenyzőjét, hogy ne hagyatkozzon a sebességhatárolóra, és a második büntetésért a leírás alapján már inkább magát okolhatta, hiszen túl korán taposott a gázpedálra a bokszutca kijáratánál.
