Az F1 következő nagy durranása lehet, ha Colton Herta sikerrel jár és az F2-n keresztül be tudja verekedni magát a királykategóriába. Korábbi ellenfele szerint pedig egyértelmű, hogy kilátásban van számára egy ülés.
Akármi is történjék, az már biztos, hogy 2026-ban valószínűleg soha korábban nem tapasztalt figyelem fogja övezni az F1 első számú előszobájának számító F2-t, hiszen a mezőnyt tagja lesz a rutinos IndyCar-versenyző Colton Herta. A 25 esztendős pilóta a tenegrentúli széria stabil szereplőjeként hagyja ott a biztos helyét azért, hogy megpróbáljon a Hitech GP pilótájaként az F1-be katapultálni a Cadillac-istállóval. Noha Dan Towriss, a Cadillac F1-es vezérigazgatója elmondta, semmi sincs garantálva Herta számára egy 2027-es vagy azutáni szerződést illetően, Pato O’Ward, a McLaren IndyCar-versenyzője úgy véli, valamilyen deal már elő van készítve korábbi riválisának.
Túlzásba viszi a versenyzést az amerikaiak F1-be vágyó reménysége?
„Nagyon tehetséges. Kiváló ellenfél volt az IndyCarban, és minden jót kívánok neki. Meglepődnék, ha 2027-ben nem látnánk őt egy Forma–1-es ülésben. Nem hiszem, hogy ezt a váltást megtenné, ha ez nem lenne kilátásban számára – idézi a mexikói versenyző szavait a Motorsport. – Szóval nagyon izgatott vagyok miatta, és tényleg szeretném, ha jól szerepelne, mert ő lesz az IndyCar képviselője ott. Nemcsak saját magát képviseli, biztos vagyok benne, hogy sokan szurkolnak neki és segítik, hogy jól teljesítsen, nemcsak az F2-ben jövőre, hanem tovább is. Azt akarjuk, hogy eljusson a Forma–1-be, és ott is sikeres legyen.”
Herta legutóbb Monzában tesztelt egy korábbi F2-es autót:
📸 Filippo Perotti was at Monza yesterday to snap these photos of Cadillac test driver Colton Herta testing an old F2 car in the wet.
Herta set the fastest time, and is expected to test again today. 🏎️ pic.twitter.com/qQ3hgMsufC
— Cadillac F1 Updates (@F1Caddy) November 3, 2025
Azt persze O’Ward sem hiszi, hogy Herta a kisujjából kiráz majd egy F2-es bajnoki címet.
„Nehéz feladat lesz. A gumik teljesen mások, az autó pedig sokkal gyengébb, mint egy IndyCar, szóval az autó képességeit és érzését tekintve mindenképp visszalépést jelent. Ahogy mondtam, meglepne, ha ezt csak a tapasztalat kedvéért csinálná. Nem tudom biztosan, de nagyon remélem, hogy azért vállalja ezt, mert már van kilátásban egy Forma–1-es ülés, különben nagyon hiányozni fog neki az IndyCar. Tudom, hogy így lesz.”
