A McLaren vezérigazgatója minden eddiginél egyértelműbben fogalmazta meg, hogy egyik versenyzőjüket sem fogják a másik alá rendelni, amíg egyaránt esélyük van a világbajnoki cím megszerzésére, és még azt is készek lenyelni, ha ez a hozzáállásuk Max Verstappen végső győzelmébe torkollik.
Zak Brown vezérigazgató és Andrea Stella csapatfőnök is beszéltek már arról az elmúlt hetek és hónapok során, hogy nem fognak csapatsorrendet felállítani Lando Norris és Oscar Piastri között, és ezen hitükben az sem rengette meg őket, hogy Verstappen a legutóbbi öt versenyhétvége során 104-ről 36 pontra csökkentette a lemaradását az aktuális éllovas McLaren-pilótával szemben. Jelenleg Norris egyetlen ponttal vezet Piastri előtt.
Bár sem Brown, sem Stella nem volt még a csapat tagja, amikor 2007-ben Kimi Räikkönen egy pont előnnyel elhappolta a vb-címet az egész szezon során egymással versengő két mclarenes, Lewis Hamilton és Fernando Alonso elől (sőt, Stella éppen a másik oldalon dolgozott, Räikkönen teljesítménymérnökeként), természetesen mindenkiben élénken élnek az akkori történések, a mostani vezetőség pedig kész lenne átélni újra valami hasonlót, a pilótáikkal szembeni azonos bánásmódot ugyanis mindennél előbbrevalónak tartják.
„Meg fogom rázni a kezét, és gratulálni fogok neki a szép munkához – vázolta fel Verstappen vb-győzelmének forgatókönyvét Brawn az F1 hivatalos oldalának. – Csak azt szeretném, hogy ha nem mi nyerünk, akkor ő győzzön le minket, ne pedig mi győzzük le saját magunkat. Még emlékszünk 2007-re, amikor a két versenyzőnk azonos ponttal zárt, és egy ponttal legyőzték őket.”
A McLaren szerint ők már elérték a csúcsot, a Red Bullban viszont még van potenciál
„Viszont két olyan versenyzőnk van, akik meg akarják nyerni a világbajnokságot. És támadunk, nem védekezünk. Sokkal szívesebben venném, ha mindent beleadunk, a versenyzőink azonos pontszámmal végeznek, az ellenfelünk pedig egy ponttal győz le minket, mint azt, ha megmondanánk az egyik versenyzőnknek most, amikor egy pont van közöttük, hogy noha az álmod a világbajnoki cím, de feldobtunk egy érmét, és idén te nem fogod megnyerni.”
„Erről szó sem lehet, mi nem így megyünk versenyezni. A konstruktőri címet úgy a legjobb megnyerni, ha az első két helyen végzünk az egyéni bajnokságban, az egyéni címet pedig úgy a legjobb megnyerni, ha mindkét versenyzőnk harcol érte.”
Ha két hasonló teljesítményt nyújtó csapattárs csatázik a bajnoki címért egy a mezőnyből kimagasodó autóban, akkor azért általában az első évben elszenvedett vereség még nem jelenti a világ végét az alulmaradó félnek. Láttunk már rá példát, hogy a csapat fölénye több szezonon át kitart, és az egyszer legyőzött versenyző később még visszavághat. Ilyen volt Ayrton Senna és Alain Prost csatája a McLarennél, vagy Hamiltoné és Nico Rosbergé a Mercedesnél. Az idei helyzet viszont kicsit más: mivel jövőre teljesen új technikai szabályok érkeznek, semmi garancia nincs rá, hogy 2026-tól is folytatódik a McLaren erős sorozata. Az sem lehetetlen, hogy az idei lesz az utolsó, vagy legalábbis a legjobb esély Norris és Piastri karrierjében, hogy Forma–1-es világbajnokká váljon.
„Lehet, hogy megismétlődik 2007, de inkább legyen ez a végeredmény, mint hogy kiválasszunk egy favoritot. Nem fogjuk megtenni. Versenyzők vagyunk, versenyezni jöttünk” – szögezte le Brown.
