back to top
2025. november 08. 14:32
KezdőlapFormula 1Hamilton nem lassított eléggé, mégsem büntették meg – mutatjuk, hogy miért

Hamilton nem lassított eléggé, mégsem büntették meg – mutatjuk, hogy miért

-

Lewis Hamilton megúszta a büntetést a Brazil Nagydíj sprintjére, noha megállapítást nyert, hogy nem lassított megfelelően a dupla sárga zászlós jelzésnél.

Miként arról mi is beszámoltunk, Lewis Hamiltonnak jelenése volt a felügyelőknél a Brazil Nagydíj sprintidőméője után, mert feltételezhetően nem lassított eléggé az SQ2-ben, amikor áthaladt a megpördülő Charles Leclerc miatt lengetett dupla sárga zászlós szakaszon. A 11. helyen záró hétszeres világbajnokot azonban végül annak ellenére nem sorolták hátrébb a sprintfutam rajtrácsán, hogy valóban nem tette meg a szükséges óvintézkedéseket.

Ennek oka, hogy megítélésük szerint Hamiltonnak nagyon rövid ideje volt reagálni a dupla sárga jelzésre, és egyszerűen nem látta azt.

„Az SQ2 végéhez közeledve a 16-os rajtszámú autó (Leclerc) megpördült a 10-es kanyar kijáratánál, ami miatt dupla sárga zászló lépett érvénybe – kezdődik a hivatalos indoklás. – Röviddel ezután a 44-es autó (Hamilton) közelítette meg ugyanazt a kanyart, és éppen kanyarodás közben volt, amikor a pálya bal oldalán lévő dupla sárga fényjelző panel aktiválódott. A meghallgatás során Hamilton elmondta, hogy nem látta a fényjelzést. A fedélzeti kamera felvétele megerősítette, hogy a jelzés csak egy pillanatra villant fel, mielőtt Hamilton elhaladt mellette. Mivel a versenyző figyelme egyértelműen a kanyar csúcspontjára irányult, és a pálya jobb oldalára nézett, a felügyelők hihetőnek találták, hogy ténylegesen nem érzékelte a jelzést.

„Hamilton azonban elismerte a meghallgatáson, hogy látta a 16-os autót mozdulatlanul az út szélén, és azt is, hogy a helyszín után egy zöld fényjelzés volt látható. Ennek alapján tisztában kellett lennie azzal, hogy legalább egy sárga zászlós szektorban tartózkodik, és ennek megfelelően észrevehetően csökkentenie kellett volna a sebességet. A telemetriai adatok vizsgálata során a felügyelők megállapították, hogy a versenyző ugyan habozott, miközben a gázpedált kezelte, de a szükséges mértékben nem lassított. Hasonló esetekben a múltban a felügyelők a szabványos öthelyes rajtbüntetés helyett megrovást tartottak indokoltnak, így a következetesség érdekében a felügyelők ebben az esetben is elegendőnek tartják a megrovást.”

Hogy mit, illetve mit nem láthatott Hamilton, azt Karun Chandhok már a sprintidőmérő közvetítésében kielemezte a Sky Sports-on, és bár ő is azon a véleményen volt, hogy a hétszeres világbajnok nem lassított, kiemelte, hogy a pálya mellett pont abban a pillanatban villant fel a sárga jelzés, hogy Hamilton odaért, és a sisakjának állásából is jól látszik, hogy ekkor már a másik irányba, a kanyarcsúcspont felé nézett.

A Ferrari veteránjának tehát a fénypanel egyetlen, a látóterén kívül eső villanásából kellett volna érzékelnie a sárga jelzést.

Íme Chandhok elemzése:

▼▼ Következő cikk ▼▼