Benne van a pakliban, hogy a 16. helynél is hátrébbról kell indulnia Max Verstappennek a Brazil Nagydíjon, de ha így dönt a Red Bull, annak lesznek pozitív hozadékai.
Megdöbbentően alakult a Brazil Nagydíj időmérő edzése Max Verstappen számára, hiszen az azelőtt még vb-álmokat dédelgető holland először esett ki a Q1-ben pályafutása során úgy, hogy nem műszaki hiba vagy baleset volt ennek az oka. A négyszeres világbajnok ezt követően lényegében lemondott a vb-címről, ami persze nem jelenti azt, hogy a magyar idő szerint vasárnap este 18 órakor kezdődő versenyen ne próbálna meg mindent megtenni azért, hogy minél jobb helyen végezzen.
„Egyszerűen borzalmas volt. Egyáltalán nem tudtam nyomni, az autó teljesen kezelhetetlen volt. Iszonyatosan csúszkált, a határ alatt kellett vezetnem, csak hogy ne pördüljek meg, de ez nyilván nem működik. Először is elemeznünk kell, mi történik, mert most egyszerűen nem értem, hogyan lehet ennyire rossz. Ez most a legfontosabb számunkra, hogy megértsük” – nyilatkozta a német Sky-nak azok után, hogy a Red Bull drasztikusan megváltoztatta az autója beállításait a sprintfutam után.
Verstappen lemondott róla, Piastri viszont továbbra is hisz a vb-címben
„Kockáztattunk. Jelentősen megváltoztattuk az autót, mert ilyen kockázatokat kell vállalni, ha esélyt akarsz adni magadnak, hogy visszahozd az autót abba a tartományba, ahol ismét versenyképes lehet” – indokolta meg a döntést Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke, míg Helmut Marko, a bikások motorsport-tanácsadója az ORF-nek elmondta, az is terítéken van, hogy a parc fermé megsértésével további drasztikus változtatásokat eszközölnek és Verstappen a bokszutcából kezdi majd a versenyt.
„Most át kell gondolnunk, mit kezdünk ezzel a helyzettel. Lehet, hogy további drasztikus változtatásokat eszközölünk – ez a bokszutcai rajtot jelentené –, de előbb le kell ülnünk, és nyugodtan megvizsgálni, mi a legjobb megoldás” – jelentette ki.
Egy ilyen döntésnek a pozitív hozadéka lenne, hogy a Red Bull új erőforrás-elemeket szerelhetne be Verstappen autójába. Mivel a két McLaren-pilótához hasonlóan a holland is minden fő egységből az utolsót használja (míg kipufogórendszerből Norrisnak és Piastrinak bőven van tartaléka), ezzel előnybe kerülhet az utolsó négy versenyre, hiszen neki frissebb elemek lennének az autójában.
