Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke részletesebben beszélt Oscar Piastri helyzetéről a Brazil Nagydíj időmérő edzése után, és elmondta, bizonyos mértékig ismét hátrányban volt az ausztrál a körülmények miatt.
Noha Brazil Nagydíjon jobban érzi magát az autóban, mint az előző két versenyhétvégén, azaz Mexikóban és Austinban, Oscar Piastri az időmérő edzésen 0,390 másodperccel kapott ki a pole pozíciót megszerző Lando Norristól, és csak a 4. helyre kvalifikált. Az ausztrál pilótának ez volt a legnagyobb lemaradása a csapattársához képest a sprint és a rendes időmérő együttesen hat szakaszában (a legközelebb a szombati Q2-ben volt Norrishoz, akkor csak 0,043 másodperccel maradt el tőle), azonban még ezt követően is azt mondta, hogy jobb a helyzet, mint korábban.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke viszont kiemelte, hogy a brazíliai második nap nehezebb volt Piastrinak, mint az első, mert bizonyos mértékben ismét olyan vezetéstechnikával lehetett gyorsan menni, mint amire Mexikóban és Austinban szükség volt.
„Ma sokkal kisebb volt a tapadás, mint tegnap. Az autó gyors vezetéséhez szükséges technikák kicsit hasonlítanak azokra, amiket Austinban és Mexikóban kellett alkalmazni. Oscar éppen most tanulja és építi be ezeket a technikákat, de idő kell, hogy természetes mozdulatokká váljanak. Különösen ilyen körülmények között, amikor minden kanyarban bizonytalan, mennyi tapadást találsz – a szél miatt is –, ez még Landót is megfogta az első Q3-as próbálkozásánál” – idézi az olasz szakembert a Motorsport.
„Landónak az ilyen alacsony tapadási körülmények között természetesebben megy, amit csinálnia kell, és ezzel ténylegesen időt tud nyerni – folytatta Stella. – Az elmúlt három futamon egyaránt alacsony volt a tapadás, ilyenkor pedig az a cél, hogy az autót úgy vezesd, ahogy akarod, miközben az csúszik. Oscarnak ez még tanulási folyamat, de tudjuk, hogy villámgyorsan tanul, és biztos vagyok benne, hogy holnap erős versenye lesz.”
Arra a kérdésre, hogy miért nem foglalkoztak a szezon korábbi részében Piastri nehézségeivel, ha tudott volt, hogy ilyen körülmények között nehezebben boldogul, Stella így felelt:
„Nemcsak arról van szó, hogy Oscar még sosem találkozott ennyi egymást követő hasonló körülménnyel, hanem az is szokatlan, ahogy a gumik és a tapadás viselkednek az utóbbi három versenyen. Nem is annyira a brazíliai első nap volt ilyen, inkább a második, amikor egyszerűen nincs elég tapadás, és az autót csúsztatni kell, miközben próbálod irányítani. Ezek furcsa, szokatlan körülmények. Ugyanakkor ez egy rendkívül versengő sport, és a különbségek az utolsó egy százalékban dőlnek el. Még ha azt mondjuk is, hogy Oscar már járt Brazíliában, ez mindössze a harmadik alkalma, és minden évben kicsit mások a körülmények.”
„A legokosabb srác” – Norris tényleg kidobott egy banánhéjat, amitől Piastri a falba csúszott
Stella ezután felhívta a figyelmet, hogy a szezon korábbi részében Norris is küzdött azzal, hogy megfelelően érezze az autót, ebben az időszakban pedig Piastrinak ment jobban ez. „Ha Landóra gondolunk, neki is idő kellett, hogy hozzászokjon, hogyan viselkedik az MCL39. A szezon elején még arról beszélgettünk, hogy meg kell érteni az első gumik működését, hol van a tapadáshatár, mikor csap át az autó túlkormányzottságba. Ez sok időt és munkát vett igénybe Landótól, és amikor neki nem volt meg az érzése az autóval, akkor ő volt hátrányban. A különbségek nagyon aprók.”
