Válaszút előtt áll a pályafutásában Mick Schumacher, hiszen jövőre visszatérhetne a formaautózáshoz, de maradhatna ott is, ahol az elmúlt két szezont töltötte.
Az elmúlt hétvégén a bahreini fordulóval véget ért a hosszú távú sportautó-világbajnokság (WEC) idei szezonja, amelyben az Alpine színeiben a sorozatban második évét teljesítő Mick Schumacher Jules Gounon és Frédéric Makowiecki oldalán két harmadik helyezéssel a 16. helyen zárt az összetettben.
Amennyiben úgy dönt, a 26 esztendős pilóta 2026-ban is ott lehet a francia istállóval a mezőnyben, ám ő eközben másfelé kezdett el kacsintgatni, hiszen októberben életében először IndyCart tesztelt, amikor a Rahal Letterman Lanigan Racing csapatával Indianapolisban körözött. A teszt jól sikerült, Schumacher pedig ezúttal is hangsúlyozta, hogy a formaautók vezetését jobban élvezi, mint a prototípus sportautókét, de azt továbbra sem döntötte el, hogy 2022-es F1-es búcsúja után újra formaautóval fog-e versenyezni.

„A terv még nyitott. Természetesen nem titok, hogy nagyon élvezem a formaautózést, de nyitottan állok a jövőhöz – idézi Schumachert a Motorsport.com. – Próbálom kideríteni, mi izgat fel igazán. A hosszútávú versenyzés mindenképpen érdekes, és nagyszerű újra teljes gázzal nyomni” – utalt arra, hogy az F1-re jellemző spórolos vezetés után a WEC-ben jóval többet mehet úgy, ahogyan a csövön kifér.
Az Alpine üzleti és sportszempontok alapján is szívesen folytatná Schumacherrel, Bahreinben Phillipe Sinault csapatfőnök ugyanakkor világossá tette, a végtelenségig nem fognak várni a pilótájukra. „Eljött az ideje, hogy Mick eldöntse, mit akar a WEC-ben” – mondta, ám amikor Schumachert arról kérdezték, mikorra hozhatja meg a döntést, csak annyit mondott: „Valószínűleg a következő szezon elejére.”
Amennyiben az IndyCarra váltás mellett határoz, felmerül a kérdés, hogy érdemes lenne-e az Egyesült Államokba költöznie (Texasban a Schumacher-családnak saját farmja van, és év közben rendszeresen el is utaznak oda kikapcsolódni). „Lehetséges, de nem feltétlenül kellene végleg odaköltöznöm. Ez attól függ, milyen lenne a program” – mondta Schumacher.
Ami az F1-et illeti, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia attól egyre távolabb kerül, hiszen tavaly otthagyta a Mercedes tartalékpilótai állását, majd az idén kútba estek a Cadillac tartalékos állásáról folytatott egyeztetések, amelynek keretein belül Mick csatlakozott volna a WEC-ben Cadillac-kel versenyző Jota-istállóhoz.
Hogy egy kiemelkedő IndyCar-szereplés mennyire nyithatná meg újra előtte az F1 kapuit, az jó kérdés, de minden bizonnyal nagyobb eséllyel tudna így visszatérni a királykategóriába, mint úgy, ha marad a WEC-ben.
