Forradalmi lépésre szánta el magát a Porsche motorsportprogramja, amely átcsoportosítja erőforrásait a Hosszútávú-világbajnokságból való kiszállást követően.
Októberben, szintén váratlanul jelentette be a Porsche, hogy az idei szezon végeztével beszűnteti gyári programját a WEC hypercar-kategóriájában, ahol a Penske-vel közösen irányították a csapatot.
A német sportautómárka vezetői már akkor is a Formula E autóiparban betöltött fontos szerepét hangsúlyozták, most pedig egy hónap elteltével nyilvánosságra is hozták, hogy hol fogják felhasználni a WEC-ből való kiszállással felszabadult erőforrásokat: egyedülálló és eddig példátlan módon két csapatot fognak indítani az elektromos bajnokságban!
Az elköteleződés nem a most decemberben rajtoló, hanem a rákövetkező, 2026-27-es szezontól kezdődő szezonra szól, amikor a Gen4-es autókkal új korszakba lép a sorozat. A Porsche még nem sok részletet árult el új csapatáról, de azt már igen, hogy junioristállóként tekintenek majd rá, amely versenyzők és szakemberek képzésének terepe lesz, miközben világbajnoki porondon szerepelhetnek. A Porsche „nagycsapatának” két autója és a „juniorcsapat” két autója így várhatóan nagyon hasonló konstrukcióban fog működni, mint ahogy a Forma–1-ben azt már 2006 óta láthatjuk a Red Bull, és az azóta idén már a negyedik különböző néven futó kiscsapata között.
Tényleg újra fel kell találni az autósportot, amire ez a versenygép készül?
Bár az FE-ben eddig még nem volt rá példa, hogy egy istállónak négy autója legyen (ami az F1-ben azért időről időre felveti a jogosulatlan előnyszerzés gyanúja miatti aggodalmakat) azért a elektromos szériában a csapatok közötti együttműködés alaphelyzetben is szorosabb, már csak amiatt is, mert ügyfélcsapatok jelenleg is működnek. A gyári támogatással nem rendelkező istállók tulajdonképpen készen kapják a technikát, hiszen az egyenautókat az Spark szállítja, a hajtásláncot pedig megkapják hozzá a partnerüktől.
Jelenleg is hat Porsche található a mezőnyben, hiszen a németek az Andrettit és a Cupra Kirót is ellátják technikával. Fontos részlet, hogy ez a szám az új felállás mellett sem fog változni, vagyis a 2026 végén kezdődő 13. szezonban a Porsche a saját két istállója mellett már csak egy ügyfélcsapatot fog fenntartani – hogy ki lesz az, arról még nem kommunikáltak.
A Porsche gyári csapatának jelenleg Pascal Wehrlein és Nico Müller a pilótái – arról, hogy kik vezethetnek majd a második csapatnál egy év múlva, egyelőre csak találgatni lehet, de talán érdemes szétnézni a márka versenyzőképző programban, amelynek egyik legkiválóbb tagja a DTM friss bajnoka, a török Ayhancan Guven, a juniorok közül pedig említést érdemel a mindössze 16 éves Elia Weiss, aki nemrég már tesztelhette is a csapat autóját.
A McLaren kiszállása miatt az idén december 6-án, Sao Paulóban kezdődő szezonban már csak 10 istálló lesz a mezőnyben, ám a The Race értesülései szerint egy évvel később ez a szám szinte biztosan vissza fog kúszni 12-re, mivel valószínűsíthető, hogy az Opel is beszáll a sorozatba.
Az Opel a Stellantis-csoport tagja, akiknek így akár már három érdekeltségük is lehet, hiszen a DS Penske és a Maseratiról Citroenné átalakult csapat szintén az ő brandjükbe tartozik – de a névbeli különbség mellett ők nagyobb önállósággal, különálló stróktúrával is rendelkeznek, mintha csak azonos fedél alól kikerülő négy autóról beszélnénk.
