A McLaren főnöke szerint a csapatnak van elképzelése arról, hogyan kerüljék el a tavalyi vegasi problémák megismétlődését. Max Verstappen számára ugyanakkor jelentős előnyt jelenthet a friss motor itt és az utána következő két pályán is.
Lando Norris sem nyugodtan várja a versenyt Las Vegasban, ahol az eddigi két alkalommal időmérőn és futamon is a 6. hely volt a McLaren legjobb eredménye. Ezt főleg gumikezelési problémák okozták, de Andrea Stella rámutatott, hogy ennél komplexebb volt a probléma, így az sem hozhat automatikus megoldást, hogy a Pirelli az idei szezonra átalakította az abroncsokat.
„Aerodinamikai gondjaink is voltak, amikor a hátsó szárnyon csökkentettük a terhelést. Sokat romlott ilyenkor a hatékonyságunk – idézte a The Race a McLaren csapatfőnökét. Las Vegasban sok a padlógázos rész, ezért nem szívesen állítják meredekre az autó hátsó szárnyát a csapatok. – Emellett a beállításokkal is problémák jelentkeztek, amikor ellensúlyozni akartuk a gumik szemcsésedését és az alulkormányzottságot.”
„Tudjuk, milyen irányba kell elindulnunk, de csak Vegasban derül ki, ezzel elég versenyképesek leszünk-e. Tettünk intézkedéseket a tavaly látottak hatására, mert akkor egyértelműen nem volt kielégítő a teljesítményünk.”
Ráadásul hiába rendezik idén este korábban a versenyt, az előrejelzés alacsonyabb hőmérsékletet vár, mint tavaly, amikor 17-18 °C-is időben rendezték.
A McLaren válaszokat vár az FIA-tól a Red Bull brazíliai motorcseréivel kapcsolatban, és a kötekedésük az aggodalmukból eredhet: emlékezhetünk, hogy 2021-ben Lewis Hamilton mennyire Verstappen fölé emelkedett a hajrában a friss lóerőkkel. Igaz, akkor biztos volt, hogy Hamilton megszerzi a bajnoki címet, ha az összes hátralevő futamot megnyeri, míg Verstappennek ez sem jelent garanciát idén.
Mint említettük, Las Vegasban sokat számít a motorerő, és ez nem feltétlenül a végsebességben mutatkozik meg: a Red Bull így például meredekebb hátsó szárnyat is választhat a kanyarokhoz.
