Miközben aligha lehet egyetlen okra visszavezetni azt, hogy Lewis Hamilton miért nem hozza a tőle várt eredményeket, David Coulthard úgy véli, a Ferrari britjét is utolérte az, ami elődjét a Mercedesnél.
Lewis Hamilton lassan 41 évesen nemhogy közelebb kerülne a rekordot jelentő nyolcadik világbajnoki címhez, hanem egyre távolodik tőle – legalábbis, ami a teljesítményét illeti. Ebben nyilván szerepet játszik az autója is, hiszen a 2023-as és 2024-es szezon Mercedese, valamint a 2025-ös Ferrari sem vb-győzelemre képes technika, David Coulthard szerint ugyanakkor a hétszeres világbajnok is leszálló ágban van, ugyanúgy, ahogyan Michael Schumacher is abban volt a visszatérése után.
„Ha második vagy a rajtrácson, akkor második vagy a bokszkiállási sorrendben is, és minden egyre nehezebbé válik. De pont ez különbözteti meg a szuperpilótákat, a kivételeseket, a világbajnokokat: megvan bennük a nyers gyorsaság és az összes többi képesség is, ami a versenyzéshez kell” – ecsetelte a skót a Pit Talk Podccastban.
„Szerintem ott jön a fordulópont, amikor elveszted ezt a nyers gyorsaságot – és érvelhetünk amellett, hogy Lewis most talán ebben a helyzetben van, hiszen az elmúlt két-három évben nem igazán dominálta a csapattársait. Ezeknek a pilótáknak a csúcsteljesítményénél… Michael például, amikor a pályafutása végén a Mercedesnél volt, még mindig briliáns versenyző volt, de már nem volt az a teljes csomag, mint amikor a Ferrarinál a csapattársait dominálta.”
„Tudom, hogy ez feldühít néhány embert, amikor olyan középszerű pilóták, mint én, kritizálják vagy látszólag kritizálják a nagyokat, de ez nem kritika, ez az adatok értelmezése. Lehet annyi véleményed, amennyit akarsz, de a motorversenyzés szépsége, hogy két dolog dönt: a stopper és a kockás zászló” – zárta gondolatmenetét Coulthard.
Miközben a Red Bull, a McLaren és a Williams korábbi versenyzőjének valószínűleg igaza van abban, hogy 40 évesen Hamilton már nincs a csúcson, Fernando Alonso a példa rá, hogy még 44 évesen is lehet magas szinten teljesíteni. Hamilton küszködésében így alighanem nemcsak ez játszik szerepet, hanem a 2022-ben bevezetett új szabályrendszerhez sem tudott megfelelően alkalmazkodni, illetve a Ferrari idei autója is nagy kihívás elé állította.
Arról, hogy Michael Schumacher mennyire volt jó valójában a visszatérése után, testvéroldalunkon írtunk:
Michael Schumacher tényleg ennyire gyenge volt második F1-es karrierje során?
