back to top
2025. november 22. 07:30
KezdőlapFormula 1Elképesztő körülmények között Norris a leggyorsabb és Hamilton a leglassabb az időmérőn

Elképesztő körülmények között Norris a leggyorsabb és Hamilton a leglassabb az időmérőn

-

Végig vizes pályán zajlott a Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzése, a nagy kihívást jelentő pályaviszonyok mellett pedig Lando Norris szerezte meg a pole-t, míg bajnoki riválisai közül Max Verstappen a 2., Oscar Piastri pedig az 5. lett.

A száradó pályán zajló utolsó szabadedzés után bekövetkezett az, amitől a mezőny nagy része előzetesen tartott: az időmérőre még több eső érkezett Las Vegasba, ami rendkívül nehézzé tette a versenyzők dolgát. A villanyfényben, az autók által felvert vízpermetben a látási viszonyok is nehézséget okoztak, a pálya tapadása pedig esős körülményekhez képest is alacsony volt.

Ritkán van példa ilyenre, de az extrém esőgumik bizonyultak az ideális választásnak. Elsőre csak az Aston Martinok választották azokat, így némi kezdeti előnybe kerültek a többiekhez képest, akiknek vissza kellett hajtaniuk a bokszba, hogy lecseréljék az intermediate-jeiket.

Temérdek kicsúszást, sárga zászlós jelzést hozott az első 18 perc, de sokáig mindenkinek sikerült elkerülnie a fallal való csattanást. A sorrend folyamatosan változott az eredménylistán, ahogy a pálya állapota kissé javult, és az eső is enyhülni kezdett. Az utolsó percekre fordulva Alexander Albon lett az időmérő első áldozata, aki falnak csapta a Williamst, de sérült autójával is vissza tudott térni a bokszba, nem volt szükség piros zászlóra.

Az eredménylista élén George Russell zárta az első szakaszt, akit Max Verstappen és Fernando Alonso követett, ám már a Q1 is szedett nagy áldozatokat, egy Mercedest, egy Red Bullt és egy Ferrarit is. Kiesett ugyanis Albon, Kimi Antonelli, Gabriel Bortoleto, Yuki Tsunoda és Lewis Hamilton!

Igen, Hamilton a legutolsó, 20. helyen zárt, 4 másodpercet kapva Russelltől és 2,3-at Charles Leclerc-től, majd pedig arra panaszkodott, hogy nem tudta működésre fogni a gumijait. A Sky Sports utólagos visszajátszása szerint az is lehetséges, hogy Hamilton Ferrarija alá beszorult egy bója, amit elütött.

Leclerc végül a 9. helyen jutott tovább, de ő is küszködött, egy alkalommal le is fulladt a Ferrarija a pályán, vélhetően a túl alacsonyra eső fordulatszám miatt egy megcsúszás után – de újra tudta indítani az autót.

A Q2-re az eső elállt, de a pálya állapota nagyon lassan javult, nem vált lényegesen könnyebbé a továbbra is rengeteget csúszkáló versenyzők dolga. Még mindig az extrém esőgumik voltak használatban, egyedül Lance Stroll döntött úgy az egyébként erősnek tűnő Aston Martinok egyikében, hogy egy idő után intermediate-ekre vált – ez viszont rossz választásnak bizonyult, hiszen egyetlen köre maradt ezeken a gumikon, amivel nem is tudott javítani, ekkorra viszont már a 12. helyre csúszott a tabellán, és kiesett.

Ezúttal is Russell volt a szakasz leggyorsabbja, akihez Isack Hadjar és Carlos Sainz férkőzött a legközelebb. Piastri csak a 10. helyen jutott tovább, mögötte Nico Hülkenberg, Stroll, Esteban Ocon, Oliver Bearman és Franco Colapinto esett ki.

A Q3-ban – ahova csak a McLaren és a Racing Bulls jutott be mindkét autójával –, már mindenki intermediate gumikat választott, és végig a pályán maradt velük, folyamatosan körözve a 12 perces szakasz során.

Sokáig Piastri állt a legjobb idővel, de két perccel a vége előtt Norris átvette tőle a vezetést. A tűzijáték persze a leintést követő pillanatokra maradt, amikor többen is váltották még egymást az élen, de végül Norris kerekedett felül, három tizedmásodperccel megszerezve a pole-t Verstappen előtt. Sainz remek eredményt ért el a harmadik hellyel, de egy Q1-es pályára való veszélyes visszatérés miatt még vizsgálat alatt áll. A negyedik Russell, Piastri pedig bajnoki riválisától ismét vereséget szenvedve az ötödik lett. Mögötte Lawson, Alonso, Hadjar, a végén megpördülő Leclerc és Gasly végzett.

Az időmérő végeredménye:

▼▼ Következő cikk ▼▼