Nemcsak a már a Q1-ben búcsúzó és csak az utolsó rajtkockát megszerző Lewis Hamilton, hanem Charles Leclerc számára is felejthetően alakult a Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzése, hiszen a monacói pilóta csupán a 9. helyen végzett. Utólag elmondta, csak a szokásos problémák hátráltatták, és különben is, azóta nem boldogul esőben, mióta a Ferrarinál van.
„Istenem, ez kínos! Rohadtul kínos! Nem értem, hogyan lehetünk ennyire lassúak. Nulla a tapadás, rohadtul nincs semmi tapadás” – forrongott Leclerc a rádióban az időmérő leintése után, majd az interjúzónában már higadtabban értékelt.
Arra a kérdésre, hogy előzetesen nehéz időmérőre számított-e, azt mondta, hogy „sajnos igen”, mert gyakorlatilag azóta nem találja a helyét esőben, mióta 2019-ben a Ferrari pilótája lett. „Hét éve küzdünk ezzel a problémával. A nevelősorozatokban ez volt az egyik erősségem, de amióta a Ferrarinál vagyok, sosem találtam meg az érzést esőben. És mindig ugyanez történik. Minden alkalommal próbálunk valami mást, de semmi sem működik. Nincs rá magyarázatom, de kezd már hosszú lenni… Amikor egy kis eső jön, már tudjuk, mire számítsunk” – idézi a monacói pilótát a Motorsport olasz kiadása.
„Próbálom elfelejteni és mindent beleadni, de ma sem lehetett mit tenni még egy jó körrel sem. Az utolsó körben is próbáltam javítani, de nem volt meg a tempó. Még hibával is egy tizeddel rosszabb voltam, mint előtte. Amikor látom a hátrányt, nagyon nehéz megérteni” – tette hozzá Leclerc.
Félreértés vezetett Hamilton történelmi blamájához Las Vegasban?
A hűvös körülmények között most is kijött a Ferrari legnagyobb hiányossága, azaz, hogy nem tudják megfelelően felmelegíteni a gumikat, a 28 esztendős versenyző szerint azonban nem csak ez a probléma, és még az sem segített rajtuk, hogy nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyra szavaztak.
„Nem jó érzés, mert az autónkat nagyon nehéz vezetni. Ráadásul Las Vegas utcai pálya, éjszaka versenyzünk, hideg van és esett is. Ha mindezt összeadod, az nagyon nehéz időmérőt eredményez. A csapatnál ott van Lewis, vagy ott volt Carlos is, ők tudják, mit jelent ilyen körülmények között vezetni. És igen, egyértelmű, hogy előre kell lépnünk ezeken a területeken. Rendkívül nehéz vezetni az autót. Pontosan tudom, hogy mire lenne szükségem ahhoz, hogy gyorsabb legyek, de nagyon nehéz megszerezni. De próbálkozni fogunk.”
John Elkann, a Ferrari elnöke a Brazil Nagydíj után tett, Leclerc-t és Hamiltont kritizáló nyilatkozatában azt is kiemelte, hogy még van esélyük megszerezni a konstruktőri második helyet. Ez az esély azonban ilyen időmérős teljesítmény után tovább halványodott, hiszen a Ferrari hátránya 36 pont a Mercedeshez képest, ráadásul az őket 4 ponttal előző Red Bull is jobb helyzetből kezdheti a vegasi futamot, hiszen Max Verstappen 2. lett az időmérőn.
„Nehéz lesz másodiknak lennünk a konstruktőriben. Én a győzelmekért akarok harcolni, így az SF-25 nem az az autó, amely hiányozni fog, de ennek ellenére próbálok majd valami különlegeset kihozni belőle. Elég nagy leszorítóerővel megyünk, ami elvileg segíthetett volna ilyen a körülmények között, a futamon pedig szerintem nehéz lesz előzni” – festett nem túl biztató képet a magyar idő szerint vasárnap hajnali 5 órakor rajtoló futamról Leclerc.
