Max Verstappen győzelmét hozta a harmadik Las Vegas-i Nagydíj, amivel a holland megőrizte matematikai esélyét a világbajnoki címre, de az igazán nagy lépést Lando Norris tette az év végi siker felé.
Miután a szezon legnehezebb időmérő edzésén egy nagy hiba ellenére megszerezte a pole pozíciót, Lando Norris egy kanyarig sem tudta megőrizni az első helyet. Pedig megpróbálta és agresszívan védekezett az őt azonnal támadó Verstappennel szemben, ám elfékezte magát, amit kihasználva a holland bebújt a belső íven és megelőzte, majd a négyes kanyar utáni egyenesben Russell is elment mellette, a pontverseny éllovasa így visszaesett a harmadik pozícióba.
Hozzá hasonlóan két pozíciót veszített és az 5.-ről a 7. helyre csúszott vissza Oscar Piastri, akit az első kanyart elfékező Liam Lawson talált el oldalról. Az ausztrál pilóta nagy szerencséjére az autója nem sérült, ami nem volt elmondható az új-zélandi Racing Bullsáról. A legnagyobb sérülést azonban nem ő, hanem Lance Stroll szenvedte el, akit az első féktávot teljesen benéző Gabriel Bortoleto torpedózott meg. Stroll futama ezzel rögtön, a brazil versenyzőé pedig rövidesen véget ért, míg a törmelékek takarításának idejére a versenyirányítás VSC-fázis rendelt el.
A rajt:
It’s a DRAMATIC first corner in Las Vegas 😱
Here’s how the race start unfolded! 👀⬇️#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/MbO09PnqwI
— Formula 1 (@F1) November 23, 2025
A száguldás a 4. kör elején folytatódott, az élen Verstappen 1,3 másodperccel vezetett Russell és 3 másodperccel Norris előtt. Utánuk Sainz, Hadjar, Piastri, Bearman, Leclerc, Alonso, Hülkenberg volt az első tíz sorrendje. Verstappen azonban nem tudta faképnél hagyni a Mercedest, Russell pedig hamarosan DRS-távolságon belülre került és a 6. kör végén a hátsó egyenesben már csak 3 tizedre volt a Red Bulltól. A 9. körben azonban kicsúszott 1 másodpercen kívülre és többé nem is került támadási közelségbe.
Hátrébb a két Ferrari tört előre rohamosan: Hamilton remek első körrel a 20.-ról a 13. helyre kapaszkodott fel, amiből Lawson első szárny cseréje után 12. lett; Charles Leclerc pedig a 12. körben a második DRS-zónában megelőzte a 12-es kanyarban hibázó Piastrit, majd a 13. körben ugyanott Hadjar mellett is elment. Ugyanebben a körben Hamilton ugyanott hibázott, ahol Piastri, Alex Albon pedig támadta a leghosszabb egyenesben és nekiment – amiért később 5 másodperces büntetést kapott –, majd új első szárnyért a bokszba hajtott. Az ütköéstől a Williamsről származó törmelék került a 14-es kanyar féktávján a belső ívre, a 16. körben így jöhetett egy újabb VSC-fázis, aminek a végét kihasználva Piastri megelőzte Hadjart és feljött a 6. helyre.
Kontakt Hamilton és Albon között:
LAP 16/50
⚠️ VIRTUAL SAFETY CAR ⚠️
There's debris on the Strip after contact between Hamilton and Albon! 😳💥#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/n34NkLJ4xA
— Formula 1 (@F1) November 23, 2025
Verstappen a 17. körben már több mint 2 másodperccel vezetett Russell előtt, aki ennek a körnek a végén kiállt kemény keverékért és a 7. helyre tért vissza. Norrisra ekkor rászólt a mérnöke, hogy próbáljon meg gyorsabb tempóra kapcsolni, mire ő közölte, hogy tiszta levegőn sokkal jobban érzi magát. Ez a körein azonban nem látszott, a különbség Verstappenhez képest ugyanis 2,8-2,9 másodpercnél megrekedt, míg az ideiglenesen 3. helyen tanyázó Sainz rohamosan szakadt le. Norris a 21. körben aztán hirtelen kapott 8 tizedet és közel 4 másodpercre került Verstappentől, miközben Piastri az 5. helyről kiállt kemény gumiért, hogy aztán egy körrel később Norris és a Leclerc által támadott Sainz is így tegyen.
A Williams közvetlenül Piastri elé tért vissza, de az ausztrál rögtön megelőzte, így feljebb lépett egy helyet, míg Norris közel 3 másodperccel Russell mögött folytatta a 4. helyen. Az élmezőnyből ekkor már csak Verstappen és a 2. helyen haladó Leclerc volt adós kerékcserével – a monacói a 24. kör végén jött és csak Piastri mögé, közvetlenül Sainz elé tért vissza, a spanyolt tehát ő is átugrotta, míg a McLarennel szemben pozíciót veszített.
Verstappen egy körrel Leclerc után látogatta meg a szerelőit és 1,4 másodperccel visszajött Russell elé az élre, míg Norris további 3,3 másodperccel lemaradva követte őket. Mögöttük a még kiállás előtt álló, illetve a Mercedes újonca személyében az első VSC-fázis alatt kemény gumira váltó Hülkenberg, Hamilton, Antonelli, Ocon négyes sorjázott, Piastri pedig a 7. helyen követte őket, amiből majd 5. lett, mire mindenki más is letudta a maga kiállását.
A címvédő az élen szépen elkezdte kihasználni, hogy 8 körrel újabbak a gumijai Russellénél és elkezdett elszakadni, míg a britnek hamarosan hátrafelé kellett figyelnie, Norris ugyanis folyamatosan gyorsabb volt nála, a 34. körben pedig simán megelőzte őt a második DRS-zónában, hogy 4,9 másodperces hátrányból üldözőbe vegye Verstappent. Gianpiero Lambiase egyből szólt is a hollandnak, hogy Norrisszal közölték, próbálja meg elkapni őt. Ebből azonban végül semmi nem lett, a McLarenben ugyanis nem volt meg a tempó ehhez, és Verstappen hamarosan közel 6 másodpercre növelte a különbséget.
Norris előzi Russellt:
LAP 34/50
Norris gets past Russell for P2! 🔀
The McLaren driver is now looking to chase down Verstappen 👀#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/Z6xIpRQRyl
— Formula 1 (@F1) November 23, 2025
Az első helyért így nem láthattunk csatát, miközben Russell rohamosan szakadt le Norrisról, amivel a dobogós helyezéseken összességében megmerevedte az állások. Nem úgy a 4., 5. és 6. helyen, ahol Piastri hiába támadta folyamatosan Antonellit, nem tudott elmenni a korai rajt miatt 5 másodperces büntetést cipelő olasz mellett, amivel csak az volt a baj, hogy őt eközben Leclerc szorongatta hátulról.
A végére még a Norris-drukkerek kicsit megijedhettek, Norris ugyanis valamilyen rejtélyes probléma miatt elkezdett rohamosan leszakadni Verstappenről és végül több mint 20 másodperccel mögötte ért célba, a tempót szintén visszafogó Russell-lel szemben azonban így is megtartott néhány másodpercnyi előnyt. A 4. helyen Antonelli ért célba, de a büntetést miatt visszacsúszott az 5. pozícióba, így a 4. pozíciót Piastri örökölte. A pontszerző helyekre még Leclerc (6.), Sainz (7.), Hadjar (8.), Hülkenberg (9.) és Hamilton (10.) fért be.
A pontversenyben Norris 6 ponttal növelte az előnyét Piastrival szemben és két nagydíjjal, valamint egy sprintfutammal a szezon vége előtt már 30 ponttal vezet, míg Verstappen 7 pontot faragott a hátrányán a brittel szemben, de a lemaradása így is is 42 pont.
