Nem először és talán nem is utoljára láttuk megtörtnek az idén Lewis Hamiltont egy verseny után.
Noha a 20. helyről a pontszerző, 10. helyen ért célba, Lewis Hamilton egyáltalán nem volt pozitív hangulatban a Las Vegas-i Nagydíj után, és már a levezető körében arról érdeklődött Riccardo Adami versenymérnöknél, hogy miért nem végzett előrébb, miközben a rajt után még mögötte levő Kimi Antonelli az 5. helyen zárt (ami 4. lett volna, ha nem kap büntetést korai rajtért).
Hamilton és Adami futam utáni rádiózása:
Hamilton: „Mi történt a stratégiával? Hogyan végeztem a 10. helyen?”
Adami: „Meg kell néznünk a második etapot, vagy az egyensúlyt, vagy az autót. Le fogjuk ellenőrizni.”
Hamilton: „Hogyan került a Mercedes mögülem annyira előre?”
Adami: „Korán kiállt, már a 3. körben, majd a kemény gumin elment a végéig. A kemény volt a legjobb gumi.”
Hamiltonon már a fedélzeti kamerából látszott, hogy hitetlenkedve fogadja mérnöke szavait, mert folyamatosan a kezét széttárva gesztikulált, majd a Sky Sports által vele készített interjúra sem került jobb hangulatba.
Hamilton interjúja a Sky Sports-nak:
Riporter: „Hogyan érzed magad most itt, a verseny után?”
Hamilton: „Borzasztóan érzem magam, borzasztóan. Ez életem legrosszabb szezonja, és mindegy, mennyire keményen próbálkozom, csak egyre rosszabb lesz.”
Riporter: „Megkérdezhetem, hogy mivel próbálkozol?”
Hamilton: „Mindent megpróbálok.”
Riporter: „Az autóban, vagy azon kívül?”
Hamilton: „Mindenhol. Az autóban és azon kívül is.”
Riporter: „Oké, remélem, hogy jobb lesz, köszönöm.”
Mivel más csatornáknak is nyilatkoznak a versenyzők, Hamilton is kénytelen volt több mikrofon elé odaállni, és a Canal+-nak például valamivel többet mondott, de azért nem lett hirtelen bőbeszédű. „Nem vagyok különösebben elégedett, eléggé rossz verseny volt. Katasztrofális hétvége” – összegzett tömören, majd amikor a folytatásról kérdezték, közölte: „Volt 22 versenyünk, ami nem alakult jól, úgyhogy arra kell számítani, hogy a maradék kettő is ugyanilyen lesz.”
Frédéric Vasseur ezzel szemben az F1 TV-nek azt mondta, a hátralevő két futamon továbbra is az a cél, hogy nyerjenek az idén egy versenyt. A Ferrari csapatfőnöke emellett kifejtette, hogy a rossz időmérős teljesítményüknek itták meg a levét a versenyen, ahol mind Charles Leclerc, mind Hamilton tempója jó volt. Arra a kérdésre pedig, hogy a hétszeres világbajnok esetében elérhetőnek tartották-e a pontszerzést, így felelt:
„Igen, ha megnézzük, hogy mit csinált Kimi [Antonelli], akkor egyértelműen lehetséges volt. Nagyon jó versenye volt, mert 47 körön át tiszta levegőben vezethetett. Amint valaki mögé kerülsz, megrongálod a gumijaidat, szóval nagyon jó futama volt a stratégiával, hogy végig tiszta levegőben mehetett. Ami Lewis-t illeti, miután feltettük a közepes keveréket, kicsit nehezebbé vált a versenye, kissé elveszettek voltunk azt illetően, hogy milyen tempót kell kihozni a gumikból, de összességében jó felzárkózás volt a 20. helyről.”
Hamilton hibázott a kerékcseréje után, ami miatt Alonso támadni tudta, de megelőznie nem sikerült:
LAP 31/50
Hamilton and Alonso go side-by-side into the last corner! ⚔️
The Ferrari driver keeps the place, opening the door for Bearman to pass Alonso later in the lap 💨#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/JNq2xxZkKs
— Formula 1 (@F1) November 23, 2025
Arra a kérdésre, hogy Hamiltonnál is szóba került-e a lágy–kemény taktika, Vasseur elmondta, hogy nem, és szerinte a Mercedes sem úgy tervezte, hogy a futam eleji VSC-fázis alatt megejtett kiállása után Antonelli többet nem látogatja meg a szerelőit, de végül meglepően jól bírták a kemény keverékű gumijai.
„Szerintem senki nem számított arra, hogy ennyi kört meg lehet tenni a kemény gumin. Számunkra ez szóba sem jöhetett – mondta a francia szakember. – Nem tudom, hogy a Mercedes hogy állt ehhez, esetleg úgy voltak vele, hogy beiktatnak még egy kiállást, aztán ahogy a tempó következetes maradt, kint tartották őt. Szerintem valószínűleg ez történt, mint hogy előre tervezetten így akarták. Nálunk a terv az volt, hogy keménnyel és közepessel megyünk. A rajtrácson is az volt az érzésem, hogy egyes csapatok két kiállást terveztek, így már az egy kiállás is agresszív volt, az pedig, hogy gyakorlatilag kiállás nélkül menjen végig valaki, ahogy Kimi tette, mega agresszív.”
Noha John Elkann, a Ferrari elnöke a Brazil Nagydíj után célul tűzte ki a csapat számára, hogy egységes kiállással próbálják meg visszaszerezni a konstruktőri második helyet, Las Vegasban a maranellóiak ettől csak távolabb kerültek, és a második helyen álló Mercedes már 52, a harmadik helyen álló Red Bull pedig 20 ponttal van előttük.
