back to top
2025. november 23. 17:39
KezdőlapFormula 1Nem vette észre a sérülést a csapat, hiába mutogatott veszettül a versenyző

Nem vette észre a sérülést a csapat, hiába mutogatott veszettül a versenyző

-

A Williams két autója közül Carlos Sainz szerzett pontokat a Las Vegas-i Nagydíjon, Alexander Albon versenye azonban rémálomszerűen alakult és egy bizarr jelenetet is hozott, miután végig képtelen volt kommunikálni a csapatával.

A thai versenyző elmondása szerint a futam kezdetétől fogva nem működött a csapatrádiója, így a legalapvetőbb információkat sem tudták egymással azon keresztül megosztani. Ez már rögtön a rajt után nehézségeket okozott számára, a középmezőnyben történt ütközések során ugyanis az ő első vezetőszárnya is megsérült, ám nem tudta, hogy milyen mértékben. A 12. körben aztán előzési kísérlet közben nekihajtott Lewis Hamilton Ferrarija hátsó kerekének, ami további sérülést okozott az autóján.

Ezt egy egészen furcsa jelenetsor követte: Albon a kör végén a bokszba hajtott, ahol a szerelők kerékcserével várták, ám nem tudtak a szárnysérülésről, így nem is készültek a tartalékelemmel (az incidens a közvetítésbe is csak visszajátszásról került be, ezért lehet, hogy a csapat sem értesült róla időben). Albon a pilótafülkéből kinyúlva próbált mindkét kezével az első szárnya felé mutogatni, de hiába, a kerékcsere elvégzése után megkapta a zöld jelet az indulásra, így hát a gázra lépett. A csapat azonban megkésve realizálta a problémát, és amikor Albon a következő körben visszahajtott a bokszba, már megkapta az új szárnyat.

Ez a közjáték persze teljesen tönkretette a versenyét, s 35 kör megtétele után a bokszba hajtva fel is adta a futamot.

„A verseny egyetlen pontján sem működött a rádiókommunikáció, szóval régimódi megoldással kellett dolgoznunk, minden információ átadásához a bokszutcai táblát használta a csapat. Ez a legelejétől fogva megnehezítette a versenyünket. A rajt után megsérült az autóm, de nem tudtam, hogy ez mekkora kockázatot jelent, biztonságos-e vezetni az autót. Ugyanígy nem volt információm a zászlójelzésekről, a [virtuális] biztonsági autóról és a törmelékekről sem. Ez nem a mi napunk volt, de ilyen a versenyzés” – foglalta össze kálváriáját Albon.

Carlos Sainz a Williams számára kimagaslóan erős pozícióba, a 3. helyre kvalifikált az esős időmérőn, de Bakuval ellentétben ezúttal nem tudta magát az élmezőnyben tartani, a nagycsapatok autói megelőzték. Végül hetedikként ért célba, és már ezzel sem volt elégedetlen, az eredménye ráadásul a McLarenek utólagos kizárásával 5. helyre változott.

„Olyan autók voltak körülöttünk, amelyek száraz pályán körönként 3-4 tizeddel gyorsabbak nálunk, szóval esélytelen volt, hogy 50 körön át magam mögött tartsam őket. Végül csak három-négy másodperccel végeztem a McLaren és a Ferrari mögött, ezzel pedig elégedettnek kell lennünk. De ha rá akarnék mutatni valamire, akkor azt mondanám, hogy a bokszkiállás időpontjával túlságosan biztonságra játszottunk, hiszen Charles [Leclerc] és Oscar [Piastri] előtt maradhattunk volna, hogy legalább a pályán kelljen előzniük, így viszont megtették azt a bokszban. Szóval lehetett volna agresszívabb a hozzáállásunk, de tudtuk, hogy gyorsabbak, és előbb-utóbb bizonyára megelőztek volna” – maradt a realitás talaján Sainz.

„Elégedett vagyok ezzel a 7. hellyel, itt kellett volna végeznem Mexikóban és Austinban is. Ott sajnos nem tudtuk szállítani ezt az eredményt, de most igen.”

▼▼ Következő cikk ▼▼