back to top
2025. november 26. 11:35
KezdőlapFormula 1Verstappent segítheti a következő futamon az új F1-es szabály?

Verstappent segítheti a következő futamon az új F1-es szabály?

-

Egy ausztrál F1-es kommentátor hívta fel rá a figyelmet, hogy milyen nehézségeket okozhat a McLarennek az új szabály Katarban, miközben a Red Bull és Max Verstappen nem kell majd ilyesmivel törődjön.

Max Verstappen a McLarenek Las Vegas-i kizárásával egy csapásra visszajött a bajnoki csatába, és bár a 24 pontos lemaradás két nagydíjjal és egy sprinttel a szezon vége előtt nem kevés, nem is ledolgozhatatlan. A holland pilóta zsinórban ötödik vb-címéhez elsősorban természetesen az kell, hogy mind Katarban, mind Abu-Dzabiban versenyképes legyen és a McLarenek előtt végezzen, és bár papíron az MCL39-es mind a két helyszínen erősnek ígérkezik, egy ausztrál F1-es kommentátor felhívta rá a figyelmet, hogy Katarban az idei évre is vsszahozott gumiszabály Verstappennek kedvezhet.

Újra jöhet az ájulásveszély? Amikor már azt hittük, minden rendben, visszatért a 2023-as szabály

A 2023-ban alkalmazott 18 körös etaplimitek helyett az idén valamivel hosszabb, legfeljebb 25 körös etapot lehet majd megtenni egyetlen gumiszettel elővigyázatossági okokból, de ahhoz ez is elég, hogy legalább két kerékcserét kelljen alkalmazni a versenyen. Cam van den Dungen a Yahoo Sport Australiának azt mondta, a szabályváltozás önmagában „nem kedvez különösebben semmilyen csapatnak vagy versenyzőnek”, de a Red Bull és Verstappen számára akkor is jól jöhet, mert nekik csak egy versenyzőjük hajt a bajnoki címért.

„Azt gondolom, hogy az, hogy a Red Bull egyértelműen prioritást adhat Maxnak a két kötelező kiállása során [Yuki Tsunodával szemben], előny lehet, miközben a McLarennek stratégiai döntéseket kell hoznia arról, hogy melyik pilótájuk kapja a bokszutcai elsőbbséget” – mutatott rá arra, hogy a wokingiaknak mindkét versenyzője esélyes a vb-címre, és nem fogják egyiket sem a másik szolgálatába állítani.

„A szezon ezen szakaszában egy csapat általában a bajnoki éllovasát részesítené előnyben, de a McLaren ezt nyilvánosan kizárta. Ha visszatérnek a szezon eleji megközelítéshez, akkor az dönt majd, ki kvalifikál jobban, illetve ki van a másik előtt, amikor megnyílik a bokszablak. Ez azt jelenti, hogy Oscar és Lando is plusz motivációt kap arra, hogy legyőzze az időmérőn a csapattársát, na nem mintha szükségük lenne még több motivációra.”

Jos Verstappen Norrisról: „Annyira Maxra figyel, hogy még fékezni is elfelejt”

Van den Dungen felelevenítette, hogy amikor Sebastian Vettel 2010-ben 25 pontos hátrányt dolgozott le az utolsó két futamon, „Red Bull minden erőforrását mögé tette” – annak ellenére, hogy Mark Webbernek még a szezonzárón is nagyobb esélye volt a vb-cím megnyerésére –, és „2025-ben ugyanezt teszik Max Verstappennel, míg a McLaren ezzel szemben hajthatatlan abban, hogy nem részesít előnyben egyik pilótát sem.”

A kommentátor szerint a változás „további nyomást helyez a bokszcsapatokra”, mert „egy hiba nemcsak egy futam eredményébe, hanem akár a bajnoki címbe is kerülhet”. Kiemelte, hogy Norris „hajlamos hibázni extrém nyomás alatt”, majd hozzátette, hogy „Las Vegasban is láttuk, amikor elfékezte magát az első kanyarban, így Max átvette a vezetést, és onnantól nem lehetett megzavarni. Ugyanakkor míg Oscar és Max is megnyerheti még a címet, én azért sokkal szívesebben lennék most Lando Norris helyében.”

▼▼ Következő cikk ▼▼