Lando Norris, Max Verstappen és Oscar Piastri sorrendje a tabellán az 1961-től 2009-ig használt pontrendszerekben is ugyanaz lenne, mint most, csak a brit versenyző sokkal közelebb állna a bajnoki cím bebiztosításához a szezonzárón.
Norrisnak egy 3. hely már mindenképp sikert hozna Abu-Dzabiban, viszont az említett időszak 10–8–6–5–4–3–2–1 és 9/10–6–4–3–2–1 szisztémái szerint már egy vagy két ponttal is őt koronáznák világbajnokká – érdekesség, hogy mindhárom esetében ugyanúgy Norris, Verstappen, Piastri lenne a trió sorrendje a szezonzáró előtt, és a brit 9 egységgel előzné meg a hollandot, illetve 10-zel a mclarenes csapattársát. (1990-ig bezárólag sok szezonban olyan kiegészítés is létezett, hogy csak bizonyos számú futam eredményeit vették figyelembe a pontszám meghatározásánál, ennek alkalmazásától jelen esetben eltekintettünk.)
Néhány éven keresztül egészen tavalyig a leggyorsabb körért is jár pont, ennek az eltörlése papíron alig befolyásolta az idei küzdelmet – noha 2025-ben a McLaren pilótái egyaránt 6-6, míg Verstappen 3 alkalommal futották meg a leggyorsabb kört a futamon, az autók közötti távolságok alapján Verstappen kétszer (Kínában és Monacóban) került olyan helyzetbe, hogy egy késői kerékcserével pozícióveszteség nélkül belefért volna neki egy támadás az extra pontért, és ennek sikeressége mindkétszer Norris idei leggyorsabb köreinek számát csökkentené. Lewis Hamilton tőle és Piastritól is elvehetett volna még egyet-egyet (Szaúd-Arábiában, illetve Ausztriában), Norris ugyanakkor Mexikóban juthatott volna egy extra ponthoz ily módon.
Így tehát Norris 4, Verstappen 5, Piastri pedig 5 vagy 6 leggyorsabb körrel állna most, utóbbinál az a kérdés, Szingapúrban ráment volna-e az extra pontra, határesetnek tűnik. Bakuban Isack Hadjar volt olyan helyzetben, hogy Verstappentől elvehetett volna egy extra pontot, de a Racing Bulls nyilván nem hozott volna ilyen döntést.
