back to top
2025. december 06. 20:30
KezdőlapFormula 1„Nagy kockázat” és „hatalmas botrány” – Leclerc-től kell féltenie Norrisnak a vb-címét?

„Nagy kockázat” és „hatalmas botrány” – Leclerc-től kell féltenie Norrisnak a vb-címét?

-

Charles Leclerc az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzése után közölte, „nagy kockázatot” fog vállalni a vb-címről döntő versenyen azért, hogy dobogóra állhasson, ami ha valóban így lesz, a Ferrari monacói versenyzője akár a szezon végkimenetelét is befolyásolhatja.

Leclerc az 5. helyen végzett az év utolsó időmérő edzésén, miközben Lewis Hamilton már a Q1-ben búcsúzott és csak 16. lett a másik Ferrarival. A monacóinak sem volt azonban könnyű dolga, ami kívülről is látszott.

„Az autót különösen a Q2-ben volt igazán nehéz vezetni és befejezni egy kört, de sikerült, és bejutottam a Q3-ba. Elégedett voltam, de nagyon fájdalmas dolog elégedettnek lenni egy ötödik hely miatt. A helyzet azonban ez. Az egyetlen elégtétel, amit kaphatunk, az az, ha maximalizáljuk a rendelkezésünkre álló csomagot, és pontosan ezt tettük ma. De az ötödik hely akkor is csalódás” – idézi őt a Motorsport olasz kiadása.

Leclerc elmondta, hogy a változtatások ellenére nagyon bevállalósan kellett vezetnie már egy ilyen eredményért is. „Teljesen megváltoztattam az autót a második és harmadik szabadedzés között, és éreztem némi fejlődést, de igazán nem tudtam megítélni a különbséget. Az időmérőn viszont nagyon-nagyon elégedett voltam a Q3-ban futott két körömmel. Mindent beleadtam, és tényleg két lehetőség volt, hogy befejezem a kört, vagy a falban kötök ki. Szerencsére befejeztem, és nagyon örülök, hogy így alakult. Ma már nem volt több, amit ki lehetett volna hozni az autóból.”

Hamilton végigjátszotta az interjúskálát 2025-ben: a szezonzárón már csak bólogat a kérdésekre

A csapattársát időmérőkön végül 19-5 arányban legyőző pilótát Hamilton nehézségeiről is kérdezték, mire elmondta, tökéletesen tisztában van vele, mit él át a hétszeres világbajnok. „Én is vezetem ezt az autót, és pontosan látom, milyen nehéz. Teljes elköteleződéssel kell menni, és vagy a falban végzed, vagy továbbjutsz a Q1-ben.
Aztán ugyanezt kell megcsinálnod a Q2-ben, és ugyanígy a Q3-ban is. Tudom, milyen érzés egy ilyen autóval… és ráadásul érteni is sokkal nehezebb, mi történik vele, amikor a végletekig kell nyomnod.”

„A Q2-ben azt hittem, többször is a falban fogok kikötni, és ez megnehezíti az autó fejlesztését is – valószínűleg a McLaren vagy a Red Bull valamivel kevésbé nyomja az első két szakaszban, így jobban megértik, mi történik az autóval. Szóval igen, nehéz helyzetben vagyunk.”

Ami a futamit illeti, Leclerc, nem tudja, mire számítson a versenytempót illetően, de reménykedik abban, hogy a beállítások változtatásával az is javult. Azt viszont tudja, milyen hozzáállással fog nekivágni az idei szezon utolsó nagydíjának, amelyen Max Verstappen, Lando Norris és Oscar Piastri között eldől a vb-cím. „Biztos, hogy hatalmas kockázatot fogok vállalni holnap és megpróbálok dobogóra állni az utolsó versenyen. Az egyetlen dolog, amire koncentrálok, hogy mit tehetek a Ferrariért. Küzdjek bárki ellen is, megpróbálom maximalizálni a holnapi eredményt” – mondta az F1 TV-nek.

Magyarán: Leclerc az 5. helyről akár a vb-cím kimenetelére is befolyással lehet, hiszen amennyiben Verstappen nyer, Norrisnak az első háromban kell végeznie ahhoz, hogy világbajnok legyen. Ha ebben Leclerc lesz az, aki megakadályozza, azzal a monacói kikaparhatja a gesztenyét Verstappennek. A Viaplay-nek a Ferrari versenyzője azonban azért hozzátette, „nem buztos, hogy jó ötödiknek lenni, mert nem akarok részese lenni egy hatalmas botránynak, aminek a világbajnoki cím van a másik végén.”

▼▼ Következő cikk ▼▼