Max Verstappen az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzése után kifejtette, miért lenne nehezebb azt a taktikát alkalmaznia a vb-cím megnyeréséhez, amit Lewis Hamiltontól láttunk kilenc éve ugyanitt. A holland emellett elmondta, milyen hozzáállással fog versenyezni.
Miután Max Verstappennek nem elég megnyernie az Abu-dzabi Nagydíjat ahhoz, hogy világbajnok legyen, az idei utolsó futam fő kérdése az, hogy mit tehet a holland abban az esetben, ha meglesz a versenytempója a győzelemhez, de a vele szemben 16 ponttal vezető Lando Norris a második vagy a harmadik helyen fog autózni, azaz az ő eredményétől függetlenül is nyerő pozícióban áll.
Az egyik opció, hogy Verstappen Lewis Hamilton 2016-ban ugyanezen a versenyen alkalmazott taktikáját másolva visszafogja a tempót, és megpróbálja elérni, hogy minél többen utolérjék az így kialakuló vonatot, hátha egy vagy több versenyző meg tudja majd előzni Norrist. A címvédő a közvetlenül az időmérő után készített interjúk alatt az erre vonatkozó kérdésre nem árulta el, hogy mit tervez, és a valamivel később rendezett FIA-sajtótájékoztatón sem volt egyértelmű, de szavaiból azt le lehetett szűrni, hogy nem feltétlenül fontolgat feltartósdit.
„Az egy másik vonalevezetés volt – felelte arra a kérdésre, hogy alkalmazná-e a Hamiltontól 2016-ban látott taktikát. – Most sokkal több helyen kapsz szélárnyékot a kör során, így valószínűleg nem olyan könnyű ilyesmit csinálni, illetve az autók is teljesen mások, mint akkoriban voltak. Akkor sokkal könnyebb volt feltartani valakit, mert a gumik nagyon hamar túlmelegedtek, amikor közel kerültél. Emlékszem, 2016-ban néhány időmérős körben az első szektorban sem mehettél padlógázon, hogy életben tartsd a gumikat az utolsó szektorra — például itt sem. Szóval igen, nagyon más idők voltak.”
Verstappen végezetül hozzátette: „Remélem, hogy a verseny nem lesz egyértelmű, de azt is, hogy nem miattam!”
Ezt leginkább úgy lehet értelmezni, hogy a holland azt szeretné, ha tőle függetlenül csúszna le Norris a dobogóról, ami persze még nem jelenti azt, hogy amennyiben rákényszerül, ne lassítaná vissza a tempót.
Norris ehhez csak annyit fűzött hozzá, hogy „mindenre számítok, aztán majd meglátjuk.”
Az első kanyaron is túl kell jutni
A három vb-aspiránstól megkérdezték azt is, hogy eldőlhet-e a futam akár már az első kanyarban, és adott esetben készen állnak-e mindent kockára tenni.
„Mindent bele fogok adni, hiszen nincs veszítenivalóm – felelte Verstappen. – Szóval én természetesen megpróbálom megnyerni a versenyt. Védekezni fogok, ha kell, és támadni, ha arra van szükség, mert mi történhet? Vagy második vagy harmadik leszek, vagy nyerek. Utóbbi fantasztikus lenne.”
„Ez nem olyan dolog, amit most döntesz el, hanem amit majd a verseny rajtja előtt és nagyjából öt méterrel az első kanyar féktávja előtt látsz és döntesz róla – mondta Norris. – Addig szerintem mindenki azt akarja, hogy kihozza a maximumot magából.
„Az én helyzetemből nézve kell néhány dolognak történnie a versenyen, hogy esélyem legyen a bajnoki címre, szóval majd várok, és meglátom, megtörténnek-e ezek a dolgok” – mondta a Norrisszal szemben 16 pontos hátrányban levő Piastri, akinek csapattársa balszerencséjére is szüksége lenne.
