A friss világbajnok Lando Norrisban nem dúlt a magabiztosság, amikor a Holland Nagydíjon elkönyvelt kiesése után 34 pontra nőtt a hátránya Oscar Piastri mögött, de azt ezt követő visszazárkózását nagyrészt annak tudja be, hogy nem változtatott a hozzáállásán, sőt, még nagyobb erőket mozgósított a háttérben.
A 2025-ös F1-es egyéni tabellát a szezon közel kétharmadában, 15 futamon keresztül Piastri vezette, de nem volt egy futamgyőzelemnél nagyobb az előnye egészen addig, amíg Norris olajszivárgásból adódó motorhiba miatt ki nem állt a második helyről a zandvoorti futam végjátékában. Piastri megnyerte a versenyt, Norris viszont 18 pontot bukott, és ekkor úgy tűnt, az eddig rendkívül stabil, csapattársánál összeszedettebbnek tűnő ausztrál már nem fog tudni annyit botlani, hogy leadja ezt az előnyt a szezon végéig.
Mégis megtörtént, Piastrinak ugyanis Bakuban lett egy rettentően rosszul sikerült, nullázós hétvégéje, miközben zsinórban hat futamon maradt le a dobogóról, így Norris már Mexikóvárosban átvette a vezetést a tabellán, négy fordulóval a szezon vége előtt – ami ki is tartott az Abu-dzabi Nagydíj leintéséig, ráadásul akkorra már nem is csapattársa, hanem Max Verstappen volt a fő ellenfele a címért.
Piastri: Attól, hogy világbajnokká vált, Norrisból nem lett Superman
Norris viszont nem Piastri visszaesésében, hanem saját formajavulásában látja annak kulcsát, hogy sikerült megnyernie első világbajnoki trófeáját.
„Visszatekintve, a szezonom első fele nem volt valami lenyűgöző. Hibákat vétettem, rosszul mértem fel néhány helyzetet – ismerte el most Norris a Sky Sportsnak adott interjújában. – De sikerült fordítanom a helyzeten a szezon második felében, és ez igazán büszkévé tesz. Sok kétely volt benne az elején, ám rá tudtam cáfolni önmagamra, aminek nagyon örülök.”
„Nem töltött el valami nagy magabiztossággal, amikor 34 pontos hátrányba láttam magam egy olyan sráccal szemben, aki ugyanolyan autót vezet, mint én, és rendkívül gyors. De akkor sem úgy álltam hozzá, hogy már nincs mit veszítenem. Ezt követően is ugyanúgy mindent beleadtam, mint korábban. A pályán kívüli munkában pedig igyekeztem szintet lépni, és onnantól kezdve több emberrel dolgoztam, mint előzőleg.”
Ha a jövő évre is változatlanok maradnának a technikai szabályok, alighanem újabb felvonásra készülhetnénk a két McLaren-pilóta között az élmezőnyben, ám mivel teljesen új korszakba lép az F1 a sok szempontból egészen máshogyan működő autók bevezetésével, nincs rá garancia, hogy a wokingi pilóták hamarosan újabb esélyt kapnak a világbajnoki harcra. Ebből a szempontból is fontos volt, hogy ezt idén Norrisnak sikerült behúznia, noha arra számít, hogy fog még év végi vereségeket szenvedni Piastritól, akit eddigi mindhárom csapattársként töltött évükben legyőzött.
„Egyértelműen úgy érzem, hogy most jobb versenyző vagyok, mint a szezon elején. Akkor is jól teljesítek, amikor Max ellen versenyzek, aki négyszeres bajnok, és akkor is, amikor Oscar ellen versenyzek, aki később egy ponton biztosan le fog győzni engem és világbajnok lesz” – tett kedvező jóslatot csapattársa számára Norris.
