A Honda az első gyártó, amely hangfelvételt mutatott a próbapadon futó újfajta F1-es motorjáról.
A Honda az Aston Martin csapatát látja el erőforrásokkal a következő szezontól, amely minden idők legjelentősebbnek nevezhető szabályváltozását hozza az F1-ben, hiszen az autók fizikai paraméterei mellett a motorok működése is alapvetően megváltozik. Utóbbiakat január utolsó hetében vizsgálhatják először a pályán autóba szerelve, valós körülmények között a csapatok, addig marad a próbapad.
Elsőként a japánok a Twitter/X oldalukon tették közzé egy közel 20 másodperces hangfelvételt az egyik virtuális egyenesben dolgozó motorról, amelynek az első változatának a kifejlesztése a vége felé jár. Ahogy Wéber Gábor, az M4 Sport kommentátora rámutatott a Facebook-oldalán, az „most már az MGU-H hangtompító hatása nélkül, nyersebben és agresszívabb tónusban” szól. A Mercedes motorprogramjának főnöke korábban azt jósolta, hogy a hanghatás nagyjából változatlan marad, legfeljebb csak kicsit változik, mert az égéstérbe negyedével kevesebb üzemanyag folyik majd, ami halkító hatású.
You heard it here first. Our soundtrack for 2026 🔊
#F1 pic.twitter.com/W44ddc63dM
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) December 12, 2025
