Max Verstappen lehet, hogy mégis elveszíti harcostársát, de nem úgy, ahogy eddig gondoltuk.
A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után felvetődött, hogy Gianpiero Lambiase, Max Verstappen versenymérnöke más pozícióba kerülhet a Red Bullon beül, és a jövőben nem fog elutazni a futamokra. Az esetleges váltás hátterében valamilyen magánéleti probléma áll, amiről a holland pilóta is beszélt, és elmondta, noha minden segítséget próbál megadni a barátjának és harcostársának, még ő sem tudja teljes mértékben átérezni, hogy Lambiase min megy keresztül.
A The-Race.com most azonban arról ír, hogy Lambiase másik csapathoz készül, és az abu-dzabi futamot követően Verstappen nem véletlenül mondta azt neki a rádióban, hogy „még egyszer, utoljára megmutattuk nekik, ki a főnök.” Ez, illetve a mérnök érzelmes reakciója csak alátámasztotta azokat a pletykákat, hogy 2026-ban már nem Lambiase lesz Verstappen versenymérnöke, ám a The-Race magasrangú forrásokra hivatkozva állítja, hogy bár eddig a csapaton belüli váltásról lehetett hallani, az elmúlt hetekben felmerült, hogy Lambiase másik istállóhoz igazolhat.
A bennfentesek szerint ez a csapat pedig nem más, mint az Aston Martin, amely vezető pozícióról tárgyalt Lambiase-val. A lap állítja, hogy bár még semmi sem dőlt el, úgy tudni, hogy a silverstone-i gárda egy menedzsmentpozíció lehetőségéről egyeztetett a mérnökkel – akár csapatfőnöki vagy vezérigazgatói (CEO) szinten –, egy átalakított szervezeti struktúra részeként.

Ennek azért is lenne értelme, mert novemberben bejelentettkék, hogy az Aston Martin tervezőzsenije, Adrian Newey 2026 elejétől az istálló csapatfőnöke lesz. Az ugyanakkor azóta sem világos, hogy miként tudná Newey összeegyeztetni a többletfeladatait a mérnöki teendőivel anélkül, hogy az negatívan hatna az autó fejlesztésére. Egy magas rangú vezető bevonása a csapat operatív irányításába ezért logikus lépés lenne, Newey és Lambiase a Red Bullnál ráadásul már szoros munkakapcsolatot alakított ki és jól ismerik egymást.
A The-Race szerint amennyiben Verstappen versenymérnöke igent mond, az egyik lehetőség az lehet, hogy Newey csak ideiglenesen tölti be a csapatfőnöki szerepet, majd az olasz szakember érkezésével átalakítják a struktúrát. Ami a Red Bullt illeti, nekik természetesen nagy csapás lenne mindez, és újabb nevet lehetne felírni a számos idei távozó közé, hiszen ebben az évben igazolt át az Audihoz Matt Caller, Verstappen vezető szerelője (ahol a Red Bull korábbi sportigazgatójához, Jonathan Wheatleyhez csatlakozott); távozott Tom Hart teljesítménymérnök; Michael Manning vezérlőmérnök és David Mart motorfejlesztő mérnök is.
Lambiase pótlására a logikus választás Daniel Ricciardo korábbi red bullos mérnöke, az olaszt az idén Verstappen oldalán két futamon is helyettesítő Simon Rennie lenne.
