Sok vezéralakhoz hasonlóan Toto Wolff is teljes vállszélességgel támogatja a hangosabb motorok visszatérését a következő szabályzati ciklustól. A 2020 után érvénybe lépő motorformula mibenlétéről már elkezdődtek a megbeszélések, ahol kiemelt fontosságot tulajdonítanak a jelenlegi V6-os turbóhibridek bevezetésével megszűnő hangélmény visszaállításának. A szurkolók ezt egyszerűen a V8-asok visszahozatalával oldanák meg, Wolff azonban egyfelől nem szeretné, ha a sport visszafele haladna technológia terén, másfelől pedig ő nem a hangerőn, hanem a hang minőségén javítana.
„Miért mondják az emberek, hogy ’pörgesd fel a motort és menj’?” – tette fel a költői kérdést Wolff. „Az utcán minden a hibridek, a hatékonyság és az automatizmus felé halad, a versenyautók nézése mindazonáltal még mindig egy audiovizuális élmény. A gyorsaságot látod, de a hang is nagyon fontos; az erő és a sebesség érzetét kelti. Talán a jelenlegi motoroknál elfeledkeztünk ennek az aspektusnak a fenntartásáról. Ennek ellenére szerintem nem olyan rossz a helyzet, de 2020-ban, amikor jönnek az új motorok, a hang minőségének kulcsszerepet kell betöltenie. Ez nagyon fontos.”
Az F1-ben négy motorszállító van jelen (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda), mindegyik egy nagy világcég képviseletében. Wolff szerint pozitív lenne, ha egy független motorszállító is csatlakozna a sporthoz, habár ahhoz, hogy beleszólása legyen az új formulába, az elköteleződésnek hamarosan meg kell történnie.
„A jelenlegi felállásból választhatod a világ legjobb sportautógyártóját – a Ferrarit; a legjobb világszinten jelenlévő utcai márkákat – a Hondát és a Renault-t; illetve az első számú prémiummárkát – a Mercedest, természetesen!” – fűzte hozzá Wolff. „Ehhez hasonló helyzet viszonylag ritkán fordult elő az F1-ben, hogy négy lehetséges beszállítónk is van; ha sikerülne olyan formulával előrukkolnunk, amely 2020 utántól lehetőséget biztosít egy független motorgyártónak is, az jó lenne. Hogy ez a független motorszállító versenyképes lenne-e az OEM-szervezetek ellenében, akik milliárdokat költenek évente a pozíciójuk elérése, abban már nem vagyok olyan biztos. De ha elég korán sikerül megállapodnunk az új formulában, azáltal a független szállítók időben megvizsgálhatják a koncepciót, és ha sikerül szponzorokat vagy befektetőket találniuk, akár sikeres is lehet a felállás. 110%-ig biztos vagyok benne, hogy az F1-nek technológiaformulának kell lennie: egy nyolchengeres szívómotor nem a járható út, mert ezzel a sport elvesztené a DNS-ét. A legerősebb és lehető leggyorsabb motornak kell lennie, az elérhető legjobb technológiának.”