back to top
KezdőlapFormula 1Wolff: Már nem a Mercedes a cím esélyese

Wolff: Már nem a Mercedes a cím esélyese

-

Toto Wolff szerint az első hat futam alapján már nem a Mercedes a favorit a 2017-es F1-es bajnoki címre. Ez a kijelentés a konstruktőri és egyéni bajnokságra is igaz: az előbbiben a Mercedes 17 ponttal követi a Ferrarit, utóbbiban azonban Lewis Hamilton hátránya már 25 pont (azaz egy futamgyőzelemnyi) Sebastian Vettellel szemben. A győzelmi arányok is jelentősen módosultak a tavalyi és az idei év között: míg idén az ezüst nyilak három versenyt nyertek hatból, 2016-ban ugyanez az arány hatból öt volt 67 pontos vezetés mellett. Habár Niki Lauda kissé túlvészmadárkodta a helyzetet, amikor nemrég kijelentette, a Mercedesnek csak akkor lehet esélye, ha Vettel legalább egyszer kiesik, Wolff nem rest elismerni a Ferrari jelenlegi lépéselőnyét.

„Tetszik az esélytelenebb szerepe, mert az emberek általában örülnek, ha végül győzedelmeskedik” – kezdte Wolff. „Őszintén szólva már az év eleje óta ez a helyzet szerintem. Folyton túlcsúszunk a gumik optimális tartományán; még nem volt olyan, hogy egy hétvége folyamán  mindkét versenyző és mindkét autó eltalálja a helyes működési tartományt. Szocsiban Valtteri kivételes teljesítményt nyújtott, ezt azonban Lewis autóján nem tudtuk megismételni. Barcelonában ezzel szemben Lewis nyújtott kivételes teljesítményt, ez a kiegyensúlyozatlanság pedig végigkísérte a szezonunkat eddig. A Ferrari ellenben már a barcelonai tesztek óta, az elejétől fogva gyors, szóval igen, nem mi vagyunk a favoritok. Fel kell zárkóznunk, ez az igazság.”

Az elmúlt években megszokott teljesítményelőny elhamvadása mellett a Mercedesnek a legnagyobb problémát az idei (különösen az ultralágy) abroncsok működésre bírása jelenti. A Ferrari SF70H  sokkal szélesebb működési tartománnyal rendelkezik, ez pedig főként olyan pályákon jelent hatalmas előnyt, ahol kevés energia kerül a gumikba, ahogy ez Szocsiban és Monacóban látható volt. Mindez annak fényében érdekes tény, hogy a tavalyi szezonban a Ferrari és a Red Bull mellett a Mercedes volt a harmadik csapat, amely segédkezett a Pirelli idei konstrukcióinak tesztelésében és kialakításában.

„Nem vagyok benne biztos, hogy ez előny volt” – vallotta be Wolff. „A kasztni és a gumik interakciója végeredményben nagyon komplex folyamat, tényezők tucatjai befolyásolják a megfelelő működés meglétét vagy hiányát. Nem kifogásokat próbálok keresni, elvégre másoknak sikerült kihozniuk a teljesítményt a gumikból, nekünk meg nem. Néhány riválisunknál, például a Red Bullnál, láthattuk, hogy messze, akár másfél másodperccel is elmaradnak az ideális körtől, majd a versenyen valahogy mégis összerakják és jól szerepelnek. Úgy fest, ez a probléma mindenkinél felbukkan, kivéve a Ferrarinál. Minden elismerésem nekik – olyan autójuk van, amely képes megbirkózni ezekkel az abroncsokkal.”