Kimi Räikkönen a kék zászlós szabályok módosítását szorgalmazza, miután a Monacói Nagydíjon forgalomba keveredett, miközben a győzelemért versenyzett.
Ezt a témát a pénteki versenyzői eligazításon vetette fel Räikkönen Charlie Whiting versenyigazgatónak.
A nemzetközi sportkódex szerint a versenyzőknek „az első adandó alkalommal el kell engedniük a gyorsabb versenyzőt”, miután a kék zászlót jelző led felvillan autójukban, a kormányon.
A versenyzők először egy előzetes figyelmeztetést kaphatnak akkor, mikor három másodpercre megközelíti őket a lekörözésre készülő társuk. Az FIA szerint erre a lassabb versenyző csapatának kellene figyelnie, és jelezni versenyzőjüknek, hogy hamarosan le fogják körözni, és a gyorsabb autót el kell engedni.
Tavaly az FIA az automatikus figyelmeztetések idején módosított, nem akkor jeleznek a lassabb versenyzőnek, mikor a gyorsabb 1,5 másodpercre közelíti meg, hanem mikor már 1 másodpercre van.
Bár ezzel tavaly nem volt gond, idén többen is problémáznak miatta.
Räikkönen jelzése után azonban Charlie Whiting azt mondta a versenyzőknek, hogy ezen időintervallumon nem változtatnak, mert az előzendő versenyzők nem szoktak panaszkodni arra, hogy kevés lenne ez az idő.