Alig 24 órával azután, hogy Tassi Attila rémisztő balesetet szenvedett a Salzburgringen, a negyedik helyre hozta be a M1RA Hondáját az időmérőn. Mondják, hogy ha ledob a ló, minél előbb vissza kell ülni a nyeregbe. A 17 éves tehetség megtette…
Pénteken két teszttel kezdődött meg a TCR International Series ötödik fordulója a Salzburgringen, és a Michelisz Norbert által alapított M1RA-ban versenyző Tassi Attila 200 km/h feletti tempónál nekicsapódott a szalagkorlátnak. A Honda elejéből nem sok maradt, kész szerencse, hogy a HELL által támogatott autóversenyző épségben kiszállt a totálkárosra tört autóból.
„A leggyorsabb kanyarban történt a baleset, ahová 250 km/h-s tempóval érkezünk meg. Ahogyan elfordítottam a kormányt, szokatlanul viselkedett az autó hátulja, kétszer is korrigálnom kellett, hogy megfogjam a kocsit, de mire egyenesbe hoztam, még mindig 200-as tempónál lecsúsztam a pálya poros, bal szélére. Ott újra megcsúszott az autó, és a szalagkorlátba csapódtam. Nagyon rossz volt látni az autót így összetörve… Szerencsére nekem nem lett bajom, a bal lábam fájt csak kicsit egy ütéstől, de szívem szerint azonnal visszamentem volna a pályára” – árulta el Tassi, ám ahhoz kisebbfajta csoda kellett, hogy szombaton újra autóba ülhetett.
A M1RA-nak néhány óra leforgása alatt szereznie kellett egy új autót, és Michelisz Norbert JAS Motorsportnál meglévő kapcsolatrendszerének is köszönhetően (a WTCC-ben az olasz csapat és a Honda gyári pilótája) sikerült a nem mindennapi bravúr. Még péntek este útnak indult egy vadonatúj Civic Type R, amely szombat hajnalban érkezett meg a Salzburgringre. A 10 órakor kezdődő első szabadedzésre már a jól megszokott HELL-es festéssel gurult ki a pályára Tassi – mintha mi sem történt volna pénteken.
Jól sikerült a felkészülés, Attila ugyanis az időmérőn a negyedik helyre hozta be a még bejáratós autóját, mindössze másfél tizeddel kapott ki a pole pozíciót megszerző Mato Homolától – az első négy helyezett között hajszálnyi különbség volt csak.
„Nagyon jó eredménynek tartom ezt a negyedik helyet, főleg azért, mert mindössze másfél tizedre voltam az elsőtől. Ahhoz képest, hogy ezt az autót még nem ismerjük annyira, hiszen csak ma tudtunk elkezdeni dolgozni vele, ez kiváló volt. Ráadásul úgy érzem, két tized még bennem maradt, egy tökéletes körrel akár a pole is meglehetett volna. Szóval köszönöm a csapatnak, nagyszerű munkát végeztek. Az első futam a büntetés miatt sajnos nehéz lesz, de a másodikon a hetedik helyről próbálom kihozni a maximumot. Alig várom már a versenyeket!” – összegzett az időmérő után Tassi.
A pénteki baleset tehát tovább kísértette a magyar versenyzőt, ugyanis az autócsere egyben motorcserének is minősült, ami a TCR szabályai szerint büntetéssel jár. Így hiába szerepelt bravúrosan a fiatal pilóta az időmérőn kevesebb mint egy nappal a súlyos balesete után, a vasárnapi első futamon a negyedik hely helyett a mezőny végéről indul majd. A fordított rajtrácsos második futamon pedig a hetedik rajtkocka lesz az övé.