A Pirelli szerint Sebastian Vettel eddigi remek formája nem hozható összefüggésbe azzal a ténnyel, hogy tavaly a német versenyző riválisaihoz képest jelentősen többet tesztelte az új gumikat.
Vettel 2016-ban igyekezett minden alkalmat megragadni, hogy F1-es autót vezethessen; több mint 2000 km-t fel is halmozott a Pirelli gumitesztjei során, a Ferrarit pedig tovább segítette Kimi Räikkönen is a maga 1000 km-ével. Ezzel szemben Lewis Hamilton épphogy elérte az 50 km-t – utólag visszanézve a hatalmas különbség komoly kihatással lehet a 2017-es bajnoki cím sorsára is, amelyet Toto Wolff is elismert, és hibának nevezte a Mercedes lanyhaságát ilyen téren. Paul Hembery, a Pirelli akkori motorsportfőnöke szerint azonban Vettel szorgalmának nincsen gyakorlatba átültethető vonatkozása.
„Igen, Sebastian rengeteget tesztelt” – nyilatkozta Hembery. „Nagyon intenzív volt és rengeteg visszajelzést kaptunk tőle, amiért nagyon hálásak vagyunk neki. Pontosan erre volt szükségünk: top versenyzők és az ő hasznos visszajelzéseik. De tulajdonképpen fogalma sem volt róla, mit tesztel, teljesen vakteszt volt; pszichológiailag lehet, segített neki, de gyakorlatilag nem hiszem.”
Hembery szerint a Mercedes jelenlegi gumiproblémái nem fognak örökké tartani.
„A Mercedes problémája pályaspecifikus” – magyarázta. „Barcelonában nem volt semmi bajuk, és Silverstone-ban és Spában sem lesz. Inkább a kevesebb tapadással bíró pályákon akadnak gondjaik, de biztos vagyok benne, hogy a szezon során ezeket is megoldják majd.”
Egy kis összehasonlítás a 2016-os gumitesztekről:
Pascal Wehrlein (Mercedes): 3248 km
Pierre Gasly (Red Bull): 2494 km
Sebastian Vettel (Ferrari): 2228 km
Sébastien Buemi (Red Bull): 1190 km
Kimi Räikkönen (Ferrari): 1054 km
Max Verstappen (Red Bull): 517 km
Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480 km
Antonio Fuoco (Ferrari): 478 km
Nico Rosberg (Mercedes): 209 km
Daniel Ricciardo (Red Bull): 200 km
Lewis Hamilton (Mercedes): 50 km