Hatalmas drámákat kellett átélnie a csapatoknak a 85. Le Mans-i 24 óráson.
Míg a verseny első felében mindenki a Toyotát siratta, addig kevesebb, mint 4 órával a verseny leintése előtt újra az élen álló autó adta meg magát.
Az 1-es Porsche is megállt a pályán, és Lotterer hiába küzdött percekig a pályabírók segítségével, hogy bejuttassa a garázsba a technikát, végül ez nem sikerült.
Kijelenthetjük tehát, hogy 2017-ben az LMP1-es kategória gyakorlatilag teljes csődöt mondott, hiszen sorra hibásodtak meg és estek ki a főkategória prototípusai.
Sokáig úgy tűnt, hogy végül LMP2-es autó fog nyerni, azonban a 2-es Porsche megmentette a főkategória becsületét, és habár elsőként hibásodott meg a gyári autók közül a versenyen, végül elsőként is ért célba. Mögötte azonban a P2-es széria autói futottak be. Második a 38-as autó lett, harmadik pedig a 13-as, amely Nelson Piquet Jr-al a volán mögött futott be. A 8-as Toyota végül 9 kör hátránnyal a kilencedik helyen futott be.
A GTE Pro kategóriára maradt az utolsó körre a dráma idén: A 63-as Corvette lassú defektet kapott, így a 97-es Aston Martin nyerte a kategóriát.
A Porsche végül 367 kört tett meg, ezzel megnyerve az utóbbi évek kétségkívül legdrámaibb 24 órását.