Sok kritika érte a Pirelli narancssárga jelölésű, legkeményebb idei gumikeverékét – Sergio Pérez Barcelonában degradálóan annyit jegyzett meg, hogy csak fotózásra jók –, az olasz vállalat pedig hosszas tanakodás után úgy döntött, idén már egyáltalán nem veti be ezt a keveréket. Barcelona után a következő kijelölt pálya Silverstone lett volna, ám miután a csapatok komolyan szenvedtek a kemények munkára bírásával (amelyek terhelésbírási képességeit erősen félrebecsülték), a Pirelli beleegyezett a változtatásba, és eggyel lágyabb kínálattal érkezik majd a Brit Nagydíj helyszínére.
Barcelona és Silverstone mellett Suzuka, Sepang és Interlagos volt potenciális keménykeverékes pálya, a spanyol mizéria után azonban Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke csak Japánra szűkítette a kínálatot. További kivizsgálásokat követően csütörtök reggel érkezett a hivatalos bejelentés, miszerint Suzukában is a közepes/lágy/szuperlágy trió kerül bevetésre, amely egyet jelent a kemény keverék idő előtti halálával. A versenyzők örömmel fogadták a hírt; Nico Hülkenberg szerint a döntés „remek volt, mivel egyáltalán nem működtek”.
A klasszikus japán pálya egyike a legnagyobb terhelést nyújtó helyszíneknek, a Pirelli döntése viszont további bizonyíték arra, hogy az idei szuperlágyak elég robosztusra sikerültek ahhoz, hogy még az ittenihez hasonló erőhatásokkal is megküzdjenek.