A Team Unicorse személyes hangvételű közleményt adott ki a magyar TCR-es hétvégéről. Magunk részéről mi is csak gratulálni szeretnénk az eredményeikhez, csak így tovább!
Túl vagyunk a TCR nemzetközi sorozatában eltöltött első hétvégénken.
Nagyon vártuk már, hogy három év kihagyása után ismét egy rangos, nemzetközi bajnokságban vehessünk részt. A közeg egyáltalán nem volt ismeretlen számunkra, hiszen jól tudott, hogy a sorozatot az a Marcello Lotti irányítja, aki anno az ETCC-WTCC promótere is volt, amikor 2012-ben mi az Európa Kupában kezdtünk.
A Hungaroringen megrendezett verseny több okból is különleges volt számunkra, egyrészt a hazai közönség közelsége miatt, másrészt, ahogyan azt már korábban is említettük, a világ talán legkomolyabb túraautós sorozatának, a DTM-nek a betétfutamaként szerepelni valóban felemelő érzés.
Harmadsorban rendkívül megtisztelő volt számunkra, „anyacsapatunkkal” a Romeo Ferraris-sal közös boxban, az általuk üzemeltetett két Giulietta mellett, harmadikként, egyenrangú félként jelen lenni.
Az eredményeket tekintve az Alfáknak sajnos nem sok babér termett ezen a hétvégén. Már a szabadedzéseken sem sikerült a középmezőnynél előrébb mutatkozni, a kvalifikációt pedig Davit Kajaia a 15., Dusán Borkovic a 17., a mi fiúnk, Jedlóczky Márk pedig a 21. helyen zárta, ami a kiosztott büntetések miatt végül a rajtrácson elfoglalt 20. pozíciót jelentette számára.
Az első verseny rajtjánál Márk nem látta a startlámpát, így csak a rádión kapott instrukciók alapján tudott elrajtolni, nem is sikerült tökéletesen. Jó néhány körön keresztül tudta tartani a lépést a jóval tapasztaltabb zengős srácokkal, Nagy Danival és Ficza Ferivel, de aztán egy kicsit lemaradva, végül a rajtpozícióhoz képest 4 helyet javítva a 16. helyen ért célba. Márkatársaink közül Davit Kajaia a 11. helyen végzett, Dusan Borkovicnak pedig egy ütközésben elszenvedett kormánymű sérülés miatt végül fel kellett adnia a versenyt.
A második futamon Márk rajtja jobban sikerült, és az első kanyarban történt tömegkarambolt szerencsésen elkerülve, a Safety Car mögött a 13. pozícióban várta az újraindítást. Miután a Safety Car kiállt, a célegyenes végén lehetetlen volt tartania a mögüle érkező kétszeres világbajnok Rob Huffot és a WTCC-t szintén megjárt Dusan Borkovicot. A futam további részében szép csatákat vívott a KIA-t kormányzó Ficza Ferenccel és az Audiban ülő szerb Milovan Vesniccel, és a kockás zászló végül a 15. helyen intette le. Ami a többi alfás versenyzőt illeti, Kajaia egyik főszereplője volt az első körben történt ütközésnek, az autója erősen megsérült, így természetesen nem tudta folytatni a versenyt. Dusan Borkovic ismét összeért valakivel, aminek következtében megsérült a futóműve, így szintén feladni kényszerült a futamot.
A hétvége tanulságaként mindenképpen el szeretnénk mondani, hogy ahhoz képest, hogy pilótánknak mennyire kevés a túraautós tapasztalata, véleményünk szerint remekül helyt állt, és az elért eredmény ebben az erős, volt Formula 1-es pilótákat és túraautó bajnokokat felvonultató mezőnyben semmiképpen sem szégyellendő.
Végül, de nem utolsó sorban, szeretnénk gratulálni Tassi Attilának és csapatának a magyar M1RA-nak, a hétvégén megszerzett dupla futamgyőzelemhez.